2012. szeptember 28., péntek

Körkérdés: Mit jelent számodra az Alkonyat széria?

A Twilight UK Peter Facinelli speciális üzenetével indította útnak a "What Twilight Means To Me" névre elkeresztelt kezdeményezését, amely keretében egy videót kell készíteni és abban elmondani/megjeleníteni, hogy kinek mit jelent, mit adott a Twilight vagy az utóbbi négy évből mi volt a szériához kötődő legkedvesebb emléke. A résztvevők neve pedig szerepelni fog egy különleges Thank You menüpont alatt a Breaking Dawn Pt. 2 angol DVD/BD kiadásán. Mivel a hivatalos szabályzat szerint ebben csak az Egyesült Királyság területén élők vehetnek részt, arra gondoltam, hogy azért mi is használjuk ki ezt a témát: ha van kedvetek ide a kommentek közé írjátok be, hogy Nektek személy szerint mit adott, mit jelent a Saga. Örömmel olvasgatnánk a megjegyzéseiteket, szóval hajrá! :))

7 megjegyzés:

Épp nemrégiben fordítottam egy Elizabeth Banks interjút, amiben Banks megjegyezte, hogy oké, az Alkonyat is jó, de nem érti, hogy annak mi lenne a mondanivalója...

Na, persze, az a fajta társadalomkritika valóban nem sugárzik belőle, mint az Éhezők Viadalából, de nem is azért kell/lehet szeretni az Alkonyatot.

Ha röviden és konkrétan kell/ene válaszolni arra, hogy mit jelent számomra az Alkonyat, akkor azt mondanám, hogy egy olyan világot, amelyben jó elmerülni a szürke hétköznapok után kikapcsolódásként.
Hogy miért szeretem, arra viszont hosszabban tudok válaszolni.
- Számomra szerethetőek a karakterek, tetszik ez a kicsit hagyományos, mégis különleges romantikus történet. És nagyon szeretem azt a családmodellt, amit bemutat, leginkább a Cullenek családjában. Hogy mindenek ellenére kitartanak, kiállnak egymás mellett. (mondjuk annak ellenére, hogy Bella szülei elváltak, tetszik az is, hogy mindketten lányuk mellett állnak azon az oldalon is)

Én nem akarok a karakterek által leírt hatalmas ívekről beszélni, arról, hogy most Bella védi-e meg Edwardot vagy fordítva, mert számomra nem ezek a fontos dolgok. Hanem az a világ, amelybe beléphettem általa.

Szóval köszi Stephenie Meyer, és persze köszi lányok, hogy ehhez ilyen nagy teret is biztosítotok az oldalon :)

Huh, jó kérdés: Mit jelent számomra az Alkonyat?

Őszinten megvallva, rengeteg dolgot! Az Alkonyat által kezdtem el olvasni, ami számomra az egyik legjobb dolog lett az életemben. Rengeteg emberrel találkoztam, és kötöttem barátságot a széria révén. És ezek a barátságok számomra nagyon mélyek, és rendkívül szerencsésnek tartom magam amiért ez megtörténhetett!
Másrészt maga a történet, hogy is mondjam, rengeteg olyan dolgot tanított meg nekem amikre eddig nem volt esélyem. Imádom a karaktereket. Elsőre hihetetlenek, hiszen vámpírokról és alakváltókról beszélünk, azaz nem evilági lényekről. De utána rájövünk, h ennél "evilágiabbak" (nem tom van-e ilyen szó :D) nem is lehetnének. Hiszen a karaktereik a személyiségük igazából emberi, és az már csak egy tulajdonság h mik is valójában! A történet maga pedig varázslatos, magával ragadó! Egy olyan szerelem, amiért sok mindenki bármit megtenne! :)

Azt kifelejtettem, h képes vagyok bármikor, és bárhol elővenni, hogy elolvassam őket. Számtalanszor megtettem már, és még rengeteg alkalommal meg is fogom tenni, mert egyszerűen megunhatatlan. Ez számomra egy örök dolog, amelyet soha sem szeretnék elfelejteni! Mindennapi elfoglaltságot jelent számomra, hogy felmegyek a rajongói oldalakra, és alig várom a friss információkat, magáról a szériáról, és a film változat karaktereit megformáló színészekről.

Egyszerűen megfogalmazva, örömet jelent számomra, méghozzá végtelen mennyiségben és formában! :)

Sok-sok köszönet ezért a "Világért" Stephenie Meyernek, és a rajongói oldalaknak, akik lehetővé tették számunkra a kapcsolatteremtést, és esélyt adnak a megtartására és az információk közlésére! :))

Kösziiii csajok!! :)

Azt gondolom tudjátok, hogy imádlak titeket :)))))

Mit jelent számomra az Alkonyat széria?

Megszerettette velem az olvasást,és témát adott az írásnak.Több mint egy éve kezdődött el nálam ez a Twilight-mizéria,ami a kezdetekben a környezetemet teljes méretékben kiborította. Végül is apukámmal is megnézettem a filmeket,és ma már többször van olyan,hogy gondolunk egyet és megnézzük.Az Alkonyat által kissé felnőttesebbé váltam.(Előtte hatalmas HSM rajongó voltam.:DD)Megkedveltette velem a vámpírokat,addig szabályosan rettegtem az ilyen lényektől,lásd Drakula és társai. Az életem részévé vált. Nem is tudom mi lenne velem nélküle. A karakterek is nagyon közel állnak a szívemhez.Először is Bella.Nem a tipikus mindenben tökéletes főszereplő,hanem neki is vannak hibái,hiányosságai,ami sokkal kedvelhetőbb.Jobban belelehet képzelni magunkat a helyzetébe.Edward.Az elején nagyon nem szerettem őt,túl nyálasnak tűnt,nem volt szimpatikus.Ebből következik,hogy majd meghaltam Jacobért egyben pedig Taylor Lautnerért is.Aztán viszont valahogy átkeveredtem a Team Edward csoportba.Ma már Rob imádó lettem.Az egyik barátnőm már teljesen ki van tőlem néha. :D Aztán Alice és Rosalie.Hiába mindenki Rosaliet egy "seggfejnek" tartja,szerintem egyáltalán nem az.Olyan sors adatott neki ami miatt vált ilyen rideggé.Az ő karakterét is kedvelem.(Rosalie-s nyakláncom van.:DD)Alice.A kis energiabomba.Imádom a karakterét és az egész személyiségét is.Emmett. Igazából Kellan Lutz jobban imponál,mint Emmett,de őt is nagyon szeretem.A hatalmas vicces mackó.:)Jasper.Valahogy ő tőlem elég távol áll.Carlisle és Esme.A jóságos szülők.:) Charlie.Nagyon bírom az ő karakterét is. :DD
Összefoglalva:Az Alkonyat-széria egy életérzés is. Adott egy olyan "tündérmesét" amiben a mai világban sokan szeretnének hinni.A könyveket is nagyon nagyon imádom,bármikor képes vagyok őket elolvasni.Nekem ezt adta az Alkonyat széria.:)

Lehet túl rövid és teljesen nem is kérdéshez kapcsolódik..de nekem mit jelent az Alkonyat széria?

Nos 2 szó:ROBERT PATTINSON..:-))

Saga-nak köszönhetően Rob lett az első számú kedvencem és ez már 4 éve tart..
Amúgy természeten szeretem a könyveket azt a világot amit Meyer megalkotott..:-))

A Twilight saga számomra egy hatalmas ÉLMÉNY. Ez a jelenség abszolút magába tudott szippantani 3 éve és az óta is tart :) És a jelenség címszó alatt sok mindent értek: könyvek, filmek, zenék stb.
Annak idején egy új suliba és új társaságba kerültem, ahol szinte mindenki ismerte a történetet, és fel is keltette az érdeklődésemet. És elindult a lavina: megnéztem a filmet, amibe egyből beleszerettem, majd elkértem a könyvet az egyik barátnőmtől, aztán még jobban beleszerettem a történetbe :) Aztán már meg is vettem az első három könyvet, elolvastam a folytatásokat, aztán mentem a moziba megnézni a filmeket. A zenéket is nagyon imádom az óta, és el kezdtem indie/alter rockot hallgatni. (Előtte mindenféle zenét hallgattam, de most már csak rockot tudok :D ) És közben megtaláltalak Titeket és imádom is ezt az oldalt, nem is kicsit :)
Mit szeretek a könyvekben? Azt, hogy a szürke hétköznapok után elmerülhetek ebbe a szürke, esőáztatta világba. Ugye milyen furcsán hangzik? Pedig így van, de a fanok úgy is tudják miről beszélek :) Szeretem a karaktereket (szinte mindegyiket), ez a világot, a cselekményt, a szarkasztikus humort, az érzelmek leírását. A színészeket is imádom annyira, hogy több filmjüket is láttam már, meg érdekel az is, hogy milyen projekteken dolgoznak éppen.
Ja, és megtanultam egy csomó új kifejezést, amit előtte nem is használtam pl.: still, score, OST stb. :)
Összességében tehát elmondhatom, hogy nagyon sok mindent kaptam a saga-tól, új barátokat, új élményeket stb. Mai napig imádom a történetet és imádni is fogom ezután is, mert nemcsak szórakoztat, hanem fontos értékeket is közvetít.
Köszönöm Steph és Twinfrom :)