2012. október 23., kedd

New Face Friday: Interjú Erik Odommal

Amikor a Comic Con-on a Breaking Dawn – Part 2 panelje végén felhívták az újoncokat a színpadra Te kaptad a legnagyobb ovációt. Milyen érzés volt?
Erik Odom: Hihetetlen. Az első rész Los Angeles-i premierjéhez tudom hasonlítani. Egyszerűen csak próbálod annyira felkészítened magad amennyire csak tudod, lehet hogy a reakció fergeteges lesz, de az is lehet hogy nem – megpróbálsz mindenre készen állni… de a térded is beleremeg amikor az egész mellbe vág. Ez az egyik legőrültebb dolgok egyike. [...]

Az emberek szeretik Petert, de Peter és Charlotte párosát is. A kapcsolatuk igazán különleges, remélhetőleg ezt szintén láthatjuk majd a képernyőn keresztül. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mennyivel előtte találkoztál Valorie [Curry]-vel, miként vettétek fel egymás ritmusát?
Erik Odom: Ami nagyszerű volt Valorie esetén, hogy ugyan nem ismertem eddig személyesen, de kiderült, hogy sok közös barátunk van Los Angeles-ben. Így a Facebook kicsi világnak köszönhetően még a casting bejelentések előtt fel tudtok venni a kapcsolatot, sőt még a forgatás megkezdése előtt elmentünk együtt enni LA-ben. Az első húsz perc ’Ó Istenem, nem hiszem el hogy benne vagyok’-ozás és ’mennyire klassz ez az egész’-ezés után elkezdtünk Peter és Charlotte kapcsolatáról, valamint a többi vámpírhoz fűződő viszonyukról diskurálni. Tudod, mert ez az klánság nagyon érdekes dolog, a nomádokat is klánoknak hívják, de igazából ebben az esetben csak 'Peter&Charlotte versus a világ' van. Belemerültünk a múltjukba, visszanyúlva egészen Mariáig [Napfogyatkozás], az újszülött hadseregig valamint a kapcsolatukig Alice-szel és Jasperrel. Mire Louisianába értünk már megalapoztuk ennek a kapcsolatnak a gyökerét, tudod? Klassz volt. Imádom Valorie-t.

Szerinted a háttértörténetekből végül mennyi kerül majd bele a filmbe?
Erik Odom: Ez nehéz, mert… sok mindent felvettünk és nem igazán tudni, hogy ebből mennyit hagynak meg, mert ugye rengeteg az új vámpír. De alapjaiban véve fogtad a forgatókönyvből, Stephenie Meyer univerzumából és a könyvekből tanultakat és megpróbálod a képernyőn ezt a saját gondolataiddal, momentumaiddal amennyire csak tudod kiegészíteni. Úgyhogy azt pontosan nem tudom, hogy ebből mennyit láthatunk majd a film során, de Val és Én sokat dolgoztunk azon, hogy a rendelkezésünkre álló rövid idő alatt ezt amennyire csak tudjuk sikerre juttassuk.

Sikerült beszélgetned Stephenie-val Peterről?
Erik Odom: Igen - nos ami külön jó volt, hogy Stephenie a film producereként is közreműködött, szóval minden nap ott volt velünk. Ugyan őrülten elfoglalt volt, de néhány alkalommal, főleg még az elején amikor lehetőséget láttam rá odamentem hozzá és röviden elbeszélgettünk erről, a hiányzó részleteket tisztázva, mivel Peternek kicsit nagyobb a szerepe a könyvben… Emellett még a forgatás előtt, hogy teljese legyen a kép a Midnight Sunt is elolvastam, így létrehozva és összhangba hozva a karaktert Stephenie szándékaival.

Mivel a rajongók között Peter nagyon népszerű, gondolod nagyobb nyomást is éreztél a helyes megformálása miatt? Ellentétben azokkal, akik karaktere lehet, hogy ennyire nem közkedvelt? Rengeteg fanfiction született Peterről és Charlotte-ról – nagy a rajongótáboruk.
Erik Odom: Hmm, ez egy érdekes dolog. Nem is tudom, hogy a nyomás lenne ez esetben a legmegfelelőbb szó, mivel ennek a szónak szerintem van valamiféle negatív mellékjelentése. Inkább felelősség ez, már csak a karaktert illető elvárások miatt is. Szóval csak megpróbálsz kellő gondossággal eljárni, a karakter megformálást végrehajtani, megpróbálni magadból részeket integrálni, a sajátoddá is tenni és remélhetőleg olyasmi alkotsz, ami hűen igazodik majd a rajongók elvárásaihoz.

Petert illetően viszont amit a legérdekesebbnek találtam, az a Jasperhez fűződő viszonya. Ez elég fontos dolog, szóval újra és újra megnéztem, hogy Jackson [Rathbone] mit csinált a karakterével. Tudod, ott van Jasper múltjában a katonaság: helyes a testtartása, a vállait mindig hátrahúzza, nagyon hivatalos stb. Érdekes tudni, hogy ő és Peter barátok voltak, majd különváltak amikor Peter és Charlotte megszöktek… szóval gondolkodtam azon, hogy Peter miken esett keresztül a szétválásuk után. Tudod, ő volt Jasper jobb keze, aztán egyszer csak a saját útjára lépett, a világot járta, nomáddá vált, hogyan változtatta ez meg? Szóval meg akartam mutatni, hogy ugyan van valamiféle kapcsolata/kötődése Jasperhez, de azt a változást is, ami a szétválásuk óta végbement. Szórakoztató volt ezt felfedezni, remélhetőleg rezonálni fog a rajongók akaratával és bizakodom abban is, hogy megértik mit is próbáltam itt csinálni.

[…] Amikor megtudtad, hogy beválogattak – tudjuk, hogy ismerted Jack Morrissey-t, így Bill Condont is – de tőlük eltekintve, a közös munkát illetően kik miatt voltál a legizgatottabb?
Erik Odom: Különböző okok folytán sokuk miatt. Az egyik ilyen Kristen Stewart volt, nagy rajongója vagyok. Szerintem Kristen igazán nagyszerű színész. A másik Michael Sheen. Volt néhány apró pillanat, amit vele kapcsolatosan igazán nagyszerű volt látni, tudod? Igen, ők és még Noel Fisher, még a forgatás előtt őt is nagyon bírtam, nagyszerű srác. És hogy teljesen őszinte legyek, már szinte az első naptól odavagyok Ashley Greene-ért… vele is nagyon jó volt együtt dolgozni.

Délről származol, Peter szintén… lesz bármiféle akcentusod?
Erik Odom: Nos, a normál akcentusom… ami tök jó dolog, hogy Peterben és bennem sok a közös. Déli fiú vagyok – Virginiából származom – kölyökként sokat költöztünk, szóval mondhatjuk hogy én is nomád vagyok/voltam. Sok a kapcsolódási pont… Lehet, hogy az öltözékek vagy az ahogy mozog, jár, áll – mind nagyon délies. A jelmeztervezőnk Michael Wilkonson igazán szép ruhadarabokat adott ránk – szerintem a rajongók nagyon szeretni fogják. Én szerettem. Odavoltam amikor először teljes pompában megláttam magam.

[…] A premierektől kezdve egészen a Comic Con-on át, számodra mi volt a legemlékezetesebb pillanat?
Erik Odom: Ami számomra valószínűleg a legnagyobb dolog a Twilight-hoz kapcsolódó eseményekre való eljárás – legyen az egy bemutató, egy Comic Con, egy találkozó vagy egy parti – mert mindig találkozhatsz ugyanazokkal a rajongókkal. Igazi hardcore fanokkal. Újra és újra látod őket ezeken az eseményeken, sokukkal jó kapcsolatot alakítottam ki, ismerem őket név szerint – ami először nem is igazán tűnik lehetségesnek – érdeklődöm a gyerekeik felől is, tudod? Igazán nagyszerű, hogy képes vagy ezen óriási nagy  franchise kellős közepén ilyen személyes kapcsolatokat kialakítani.

Ebben szerinted a Twitter is nagy szerepet játszott?
Erik Odom: Kétségtelenül. Nagy közösség alakult ott ki, igyekszem olyan aktív lenni amennyire csak tudok, mert megértem hogy milyen valami iránt rajongani, valami iránt ennyire nagy szenvedéllyel viseltetni. És ez szerintem vissza is utal a már említett felelősség dologra, ez számomra azt jelenti hogy ott vagyok, beszélgetek és építgetem velük a kapcsolataimat. Az emberek részéről sok cinizmus és negatívitás éri a Twilightot és a rajongókat, de ez nem igazán értem! Mindenkinek kellene valami, ami iránt ekkora szenvedéllyel viseltethet.

[…] Mi az álom projekted?
Erik Odom: Nem is tudom, nehéz kérdés… ami a nagy szerencse, hogy – ez eléggé elcsépelt válasznak tűnhet, de ez az igazság – van egy rendezői bakancslistám, aminek az elején Bill is szerepel. Még mindig a fellegekben vagyok, hisz ez az első igazi nagyszabású filmem - ilyenen még nem is dolgoztam - és ott az a nem elhanyagolható tény, hogy mindez Bill Condon irányítása alatt történt meg. Kihúzhatom a nevét a listámról, nos ez fantasztikus.

Korábbi interjúk:

0 megjegyzés: