2011. november 1., kedd

Cinemanía interjú Robert Pattinsonnal - I. rész

A mexikói Cinemanía nevezetű újságban megjelent egy hosszú interjú Roberttel, melyben a Breaking Dawnról, a Cosmpolisról, Kristenről és sok egyéb másról is mesélt a mozis magazin újságírójának, még Los Angelesben. Most az első felének a kiszemelvényezett változatát olvashatjátok el, ahol a Twilighttal kapcsolatos témákban nyilatkozik: 
Edward megformálásáról: „Bizonyos értelemben nehezebb eljátszani [az idő előrehaladtával] a karakter természeténél fogva, aki ugye vámpír. Ez bekorlátozza, hogy mit tehetünk. Nem tudsz aludni, nem tudsz enni, és minden nap hosszú. Száz évig élsz, miközben nem tudsz kapcsolatban maradni emberekkel, nincsenek impulzusok és vágyak, óhajok. A veszély abban rejlik, hogy önmagadat ismételed miközben ugyanazt a karaktert alakítod öt filmen keresztül. Új dolgokkal kell előállnod. A nagyszerű dolog maga Bill Condon volt, mindig amikor hozzákezdtem egy jelenethez és úgy érezte, hogy megint ugyanúgy állok hozzá, azt tanácsolta, hogy változtassak rajta, próbáljak meg valami mást. Ez nem volt ijesztő, még akkor sem ha olyat kellett csinálnunk, ami nem volt benne a könyvben.”
A szex jelenetekről: „A könyv egy nagyszerű példa arra, hogy miként lehet valami cenzúrázott, ugyanakkor erotikus is. Az emberek képzeletét megmozgatja. A szexjelenetek teljes egészében a rajongók képzeletére vannak bízva. Ugyanakkor nehéz mikor egy ilyen jelenet csinálsz, mert mutatni kell valamit, és nem hagyhatod homályba veszni, különben az emberek kiakadnak. Különös leforgatni valamit, amit az emberek ilyen hosszú ideje várnak és tudva az elvárásokat. Remélem megfeleltünk azoknak.”
Az utolsó forgatási napról: „Az utolsó forgatási nap Saint Thomas-on nagyszerű volt. Csak Én és Kristen voltunk. Az egyetlen alkalom amikor szép időben tudtunk forgatni. A szó szoros értelemben az volt az utolsó napunk - azt a jelenetet vettük fel, ahol csókolózunk az óceánban egész álló éjjel. Szóval nem volt rossz így búcsút inteni. A forgatás befejeztével mindenki maradt és megnéztük a napfelkeltét. Gyönyörű volt.”
Kristenről: „Az egyetlen dolog, amit imád nézni a TV-ben azok a főzős csatornák, különösen mikor a forgatásokon van. A sminkes trélerében egész végig a tévéjét nézi. Ez az ő egyetlen dívás allűrje (nevet), főzős csatornának kell mennie bármikor, és bárhol is legyen.”
A szülési jelenetről: „Ez annyira különbözik mindentől a teljes szériát figyelembe véve. Annyira hardcore, kemény és véres, legalábbis amikor forgattuk. Nem volt mód arra, hogy megszelídítsük. Merész volt.”
Az apaság eljátszásáról: „Először nem volt nehéz. Tartani egy csecsemőt, könnyű, de elsőre senki nem tudja, hogy legyen apa. Nem tudsz felkészülni rá. Furcsa volt, mikor Mackenzie Foy-nak kellett alakítania a lányomat, mert úgy kellett gondolkodnod: ’A lányom jelenleg 11 éves. Két hónap telt el a születése óta, de már beszél.’ Bonyolult volt ezt eljátszani. De ez egy fantasy film, szóval el kell hinned. […] A forgatás egy hosszú szakaszában egy animatronikus babánk volt, például annál a jelenetnél, ahol Bella először meglátja Nessie-t. Olyan volt, mint Chucky (nevet), Chucky Renesmee.” (Még hangosabban nevet.)
Forgatás valódi bébikkel: „Igen, forgattunk velük, és szerettem. Szeretem őket és a velük való forgatást is. Ez különösen vicces, mert egy olyan személyt alakítasz, aki egész végig olyan mint egy szobor. De mikor ott a baba, senki nem tud kemény maradni, nem tudod az érzelmeidet visszatartani, viszont Edward ezt csinálja mindig. Emberibbé válsz a baba miatt. Mikor kisgyerekekkel dolgozol ők azt csinálnak amit csak akarnak, szóval improvizálnod kell, ami nagyon jó dolog.”
Az edzésekről: „Mikor az Újholdat csináltam, valaki a stúdiótól azt mondta, hogy hasizmaimnak kell lennie, szóval edzeni kellett járnom. Úgy kellett kinéznem, mint egy vámpír, a karakternek ez is a velejárója. Amint megmondták, hogy hasizmot kell növesztenem leálltam az edzésekkel, és soha nem is álltam neki újra hátralévő részek során. Rájöttek, hogy nem kellene nekem megszabniuk dolgokat. Az utolsó filmnél Baton Rouge-ban 6 hetet a semmittevéssel töltöttem, szóval elkezdtem futni. Majd eljárni edzőterembe, függővé váltam. Minden nap 14-16 kilométereket lefutottam. Még bicikliztem is. Addig, amíg meg nem untam. Ráadásul ha forgatsz és el akarsz menni edzeni, hajnal négykor kell kelned. Szóval nem éri meg. (Nevet, de ragadós módon.)