2010. március 7., vasárnap

Chris Weitz 5 titkot fed fel a New Moonról

Arany tekintetek
A Twilight-ban a vegetáriánus vámpíroknak aranyszínűek a szemeik, hiszen kizárólag állati vérrel táplálkoznak. A New Moon-ban a vámpírok szemei egyértelműen aranyszínűek. Vajon miért váltottak az élénkebb kontaktlencsékre?
„Ez észrevehetőbb színű arany. Úgy véltem, hogy az első filmben nem próbálkoztak eléggé ezzel és azt akartam, hogy ennek más világnak a jelenléte még inkább átjöjjön.”

A csendes vámpír
Mint közismert Rachelle Lefevre-t, a Twilight és New Moon Victoriáját az Eclipse-ben lecserélték Bryce Dallas Howard-ra. A New Moon-ban Rachelle-t láthatjuk, de nem beszél. Van-e kapcsolat a beszéd hiánya és a castingdöntés között?
„Nem igazán.” mondta Weitz. „Volt egy párbeszédes jelenet vele, és végül bemutatásra kerül amikor kiadják a törölt jeleneteket. Ez egyike volt azon jeleneteknek, amikor visszaemlékszünk, ez egyfajta pluszt jelentett volna a film történetmesélése tekintetében. Semmiféle rossz szándék nem volt ebben az esetben. Írtam Rachelle-nek és megmagyaráztam, hogy az a jelenet miért nem került bele a végleges filmbe, filmkészítés szempontjából nem bántam meg, ennek ellenére nagyon sajnálom ha megbántottam Rachelle érzéseit.”

Miért ennyire szakadt Edward?
A film egy bizonyos pontjánál, Pattinson Edward Cullen-je egy szakadt ingben jelenik meg, de eddig még nem tudtuk, hogy miért is. Szóval... mi a fene történt?
„Ami ezt indokolta, hogy alapvetően ugyanazt a ruhát viselte hónapokig és azok kikoptak, tönkrementek mert – amiben teljesen biztos vagyok – a teste olyan mint a kő. Tehát hozzádörzsölődött valamihez és elszakadt.”

Mi Urunk?
A New Moon olasz jeleneteiben jelentős mennyiségű vallási ikon jelenik meg, és Edward határozottan sokat szenved. Ez pedig azt a feltételezi, hogy ő egy Krisztus alak?
„Úgy vélem bizonyos értelemben arra van ítélve, hogy örökké szenvedjen. Valójában úgy gondol magára, mint egy átkozott alakra, de ebben téved. Úgyhogy bizonyos szempontokból, igen, ő mártír.”

Fekete szemek
Stephenie Meyer könyvében Edward szeme Olaszországban fekete. De a filmben miért nem az?
„Mert eltoltam!” ismerte el Chris Weitz.

Igazán? Csak elfelejtette?
„Nos, igen, így volt. Ennek két oka van. Az egyik, hogy elcsesztem. A másik ok pedig az, hogy úgy gondoltam a képernyőn elég bizarrul festenének a teljesen fekete szemek, és ez [arany szemek] kielégítőbbé valamint kevésbé kellemetlen benyomást keltővé teszi az újraegyesülés pillanatát egy újraélesztett Edwarddal. Egy szó mint száz, valószínűleg sok részletben nem hibáztam és sokban igen.”

2 megjegyzés:

Én utálom ezeket a pisiszínű szemeket Chris, szóval azt is eltoltad, szerintem! És miért festenének bizarrul a fekete szemek? Szerintem jó lett volna, de mindegy, a Twilight-ban érdekes módon meg tudták oldani.

en a rendezok hellyeben twihard-osokkal tesztelnem le a filmet!! ok egybol kiszurnak hogy mi a bibi hisz ok kivulrol fujjak az osszes reszt.. soooot az elotorteneteket is. az mondjuk furcsa hogy Stephenie ezt nem vette eszre/marmint a fekete szem hianyat a volturis jeleneteknel/ lehet ugy gondolta igy is jo! nem tom en nem vettem eszre a hianyat.. de most hogy Chris beismerte hogy elcseszte, ugy erzem jo lettt volna egy contrast Alice-gold es Edward -fekete szeme kozott.. lehet jobb eltt volna ..
mondjuk nekem a volturis jelenet bejott.! kiveve hogy ugy lefogja a srac Alicet.. hiszen Alice elvileg elore tudja hol fogjak megtamadni.. en csak "tamado allasba allitottam volna,mozdulatlanul.. Alice tudja hogy jane ot is bathatja, igy semmit sem tenne..
nekem tetszett hogy victoria nem beszelt..nem volt szukseg ra/ annyira jol megoldottaka victori jelenetet hogy az tenyleg ccsak rontott volna rajta.. a vissza emlekezese pedig amuyg sincs a konyvben/csak a forgatokonyviro adta hozza / szal igy hitelesebb :)