2010. június 3., csütörtök

Kibeszélő - Breaking Dawn

Végre megjelent a Breaking Dawn hivatalos magyar fordítása, így megtudhatjuk mi lesz Bella, Edward és Jacob sorsa. Spoilermentesen írhattok róla, szóval a kommenteket csak a könyv elolvasása után ajánlott böngészni.

Írjátok le melyik részt nem kellett volna beletenni a könyvbe, mit változtatnátok meg a történetben, mi volt unalmas, melyik résznél akartatok még többet, mit vártok a leginkább a vásznon megvalósítva a sztoriból illetve azt a befejezést kaptátok amit szeretettek volna?

Annyit kérnék, hogy a chat-be csak június 11. (jövő hét péntek) után írjátok a könyv eseményeit spoileresen, tehát addig a szokásos szabály van érvényben, ne rontsátok el senkinek az olvasási élményét!!

34 megjegyzés:

Én már rég olvastam, Angolul, de magyarul is elfogom olvasni, mivel azért kivi vok rá így is...És a VÉGE az nagyon tetszet...A kis Renéesme a legaranyosabb benne...Amúgy én megrendeltem és ma jött meg a könyv...Szóval neki iskezdek!

Én már rég elolvastam és őszintén, Nekem nem tetszett a Jacobos fejezetek!!! Szívesebben olvastam volna végig Bella szemszögéből, vagy Edwardéból, de ugye az lenne az 5.könyv szóval ...., vagy bármelyik Cullen lehetett volna!!! Annyira nem kötött le, hogy mennyire szenved. Mindig azt vártam mikor találkozik valamelyik Cullennel!!!
A végén ugye megint a Bellás fejezetek, de a "várakozás-Volturi"-nál nem tetszett, hogy annyit ugrottak az időben! Jobban is leírhatta volna, az örömüket és féltésüket egymás iránt!!!

üdv
Ani

Még hozzá tenném hogy Az esküvő előtt még Jacob kicsit bekavar, de Seth is ott lesz és Ő fogja leinteni hogy hver vesztettél...És miútán Jacob bevésödik Bella lányába megszünik Jacob és Bella között a szerelem és a kötödés...Szerintem csak azért voltak egymásba szerelmesek mert egy bevésödési valamibe keveredtek!Ha Bella és Jacob nem kötödtek volna annyira egymáshoz akkor Jake nem ismeri meg Nessiet.Ez ilyen egyszerű...
PL:Űgye Sam és Leah egy pár voltak,szerelmesek voltak egymásba.Ehyszerűen imádták egymást, amikor Emilly- aki Leah unoka testvére- meg nem jelent és szerelmesek nem lettek Sam-el.az az bevésödött. Ha Leah és Sam nem járnak akkor lehet hogy Emily és Sam nem találkoznak.Sam és Leah KB Olyan páros mint Jacob és Bella. Egyszóval szerintem Bella soha sem volt szerelmes Jake-be csak ezt kellet hinnie. Pont ezért is nyugodtam meg amikor végig olvastam Angolul a Breaking Dawn-t. Mivel Team Edward vok! Szerintem ez egy logikus következtetés, de ezt Pl. Az ennyik osztály társam nem tartja valosnak...Az is lehet hogy nem így van...De szerintem logikus ha értitek!
Sziasztok még egyszer:Chinty
Sok pusziii

Én is már olvastam,de ma megvettem,szóval hozzá is kezdek...
Spoiler!
Nekem egyáltalán nem tetszettek a Jacobos fejezetek...(jó mondjuk 100% Team Edward vagyok)..nekem már sok volt ez bevésődéses dolog,de mondjuk legalább kiment a képből....
Tetszett az esküvő és az Esme sziget is..a Twilight után ez a kedvenc könyvem...

Nos! Én már rajongói fordításban letöltöttem és elolvastam. A négy kötet közül ez a kedvencem. (2. Eclipse, 3. Twilight, 4. New Moon) Az eleje az nagyon és persze az utolsó harmada, mert mi lányok valljuk sokkal szívesebben olvassuk Bella szemszögéből :) A Jacobos rész hát... mondjuk azért kellett bele, de én Steph helyébe lerövidítettem volna. Nekem sok volt egy kicsit ennek ellenére voltak élvezhető részek benne pl: Jake szívatta Rosaliet meg főleg mikor Cullenék volt :) És az utolsó harmad az valami fantasztikus, ahogy Bella szemszögéből láthatjuk a vámpírlétet. Jake bevésődésének örültem, mert legalább így már szent volt a béke a vámpírok és farkasok közt. Nagyon jó volt a végén amit Alice és Jasper tett. És a sok vámpír révén újabb képességeket ismerünk meg (személyes kedvencem Benjamin) A kedvencem akkor is az a bizonyos szkander meccs marad :D
Jah igen és ebben a részben Jake átkullogott a nem szeretem oldalról a szeretemre, de azért még Team Edward :)

a Jacobos részeket már nagyon untam egy idő után.főleg az elején, amikor azt sem tudtam hogy miről van szó, ki beszél most kihez stb. ilyenkor többször átolvastam a mondatokat,hogy megértsem miről van szó.de szóval, sok volt belőle :D
amúgy szerintem jó könyv és nagyon imádtam az Esme szigetes részt[csak így egy ajándék sziget ez is cseppet vicc,de ők Cullenék és mindenre képesek.XD], és azon kicsit röhögtem magamban hogy Carlislenek egy kisebb kórháza van otthon. bella meg talán néha erőltett volt.
nem tudom, sokaknak ez a kedvenc könyve a Sagaból, de nekem oly túlságosan nem lopódzott be a szívembe, mint a többi rész :/ hát de ez van, nem vagyunk egyformák :)

Én is rajongói verzióban olvastam, és meg kell valljam, elég sajátosan :D Az eleje nagyon tetszett, egészen addig, amíg ki nem derült, hogy Bella várandós. Ott nekem elegem lett abból, hogy mindenki annyira aggódott, Edward túlzott önmarcangolása rettentően idegesített, mindenki csak siránkozott. Ne értsetek félre, nem érzéketlenségből írom, de nekem már sok(k) volt. És akkor onnantól lapoztam egy "kicsit", egészen a szülésig. Sztem az eszméletlen jól le volt írva, és Edward végre akkor nem izébizélt, hanem tette, amit kellett. No de az, hogy Jake bevésődött Nessie-be, az szintén remek momentum volt - ennél többet nem tudok a Jake-részről, teljesen kihagytam :D Nekem az az abszolút favoritom, amikor Bella megtapasztalja a vámpírlétet - nagyon kíváncsi vagyok, ezt hogyan fogják visszaadni a vásznon, illetve hogy Kristennek sikerül-e majd elhitetni velünk, hogy ő bizony már nem egy csetlő-botló emberlány, hanem egy first class vampire. Ezután a " jön a Volturi, mindenki féljen, az eddigi legbénábból hero lesz"-részeket is kihagytam, mert nem azt mondom, hogy erőltetett, de na, a sok új karakter pedig sztem nem kellett volna, mármint nem ennyi sztem. A vége is tetszett viszont :) Szóval ennyi :P Viszont elkezdtem angolul is olvasni, és nekem úgy sokkal jobban tetszik :) Csak ajánlani tudom ;)
Sziasztok, Zsófi

Nos... nekem ez lett a kedvencem. Olvastam rajongói fordításban, majd elkezdtem angolul is. Viszont most a hivatalos verziót olvasva és imádom. Bár tény, hogy Jacob könyve nekem sem a kedvencem... Talán azért látattja velünk Steph kívülről Bellát, hisz (valljuk be) még senki sem hordott vámpírbébit a szíve alatt ;) Még nem olvastam végig, de az első olvasatomtól kezdve volt egy rész, ami teljsen megfogott, mert sikerült megfogalmaznia az érzéseimet ;) Most már tudom mit mondjak, milyen két babának az anyukájának lenni ;) Megduplázodott a szívem :P
"... eddig csupán egyetlen dolog létezett, ami nélkül nem bírtam élni, most kettő lett. Szeretetem nem oszlott meg közöttük, nem olyan fajta volt. Sokkal inkább, mintha megnagyobbodna a szívem, abban a pillanatban a kétszeresére nőtt. És teljesen betelt. A nővekedés szédületes volt."

Ahhoz képest, h megkértek rá mindenkit, h ne spoilerezzen, tele van vele.

Névtelen itt a kommenteknél lehet spoilerezni, a chat-ben nem. Ezt eddig még tiszteletben tartotta mindenki.

Nekem igazság szerint nem ez a kedvenc könyvem, nekem már túlontúl extrém dolgok történnek benne, az eddigiekhez képest! Amikor olvastam először, és rájöttem, hogy valószínű Bella terhes lesz, hát majdnem abbahagytam, nekem annyira hülyeségnek tűnt így már a dolog, máig nem nagyon vagyok kibékülve ezzel a résszel, bár azt sem tudom, ha ez nincs, akkor mi lett volna ebben a könyben a központi téma, Bella vámpírkodása mellett! Azt sem értem, Alice miért nem látta jóval előtte, hogy vigyázzanak "baj" lehet, és hasonlók. :D
A szülés, meg a vámpírrá válás fájdalmai, nagyon tetszettek viszont, ahogy az írónő ábrázolta, teljesen át tudtam érezni.
Jacob bevésődése volt a következő, amikor megint abba tudtam volna hagyni úgy ahogy van. XD XD XD Azért örülök, hogy nem tettem, mert a végére egész jó dolgok kerekedtek ki belőle, szóval összességében mégiscsak oké. :)

Én azt hiszem mégsem csinálok rangsorolást a könyvek között. Én viszont a Breaking Dawnban mindent értettem mi és miért történt.
Egyrészt fontso volt az esküvő és a nászút mert hát így lehet teljes a boldogsáh,ha már Edward megkérte a kezét ez nem maradhatott lezáratlanul.
A nászút azért kellett mert ez is egy megállapodás volt és mert Bella hormonjai túltengtek..:P
A gyerek-Nessie- pedig azért mert az egyik fő probléma az elveszti a lelkét és ezért nem változtatom át mellet az volt,hogy nem lehet sohasem gyermeke.
És igaz,hogy Bella még nem akart,de Edwardt tudta,hogy később amjd vágyni fog rá pont úgy,mint Rosalie ezért ezt is mindenképpen bele kellett írnia Steph-nek. Na igen és a bevésődés dolog. Ez meg az egyik legfontosabb része a könyvnek,hisz utolsó könyvhöz hűen nem maradhatnak elvarratlan szálak és Jacob boldogságának hiánya az lett volna,nem igaz? Úgyhogy ezt is meg kellett oldalnia. AMi szerintem igazán jól sikerült. Ötletes dolog volt tőle,hogy Nessie-be vésőjön Jacob.

Aztán ugye a Voulturi. Ez egészen a New moon óta tart egészen az Eclipse-n keresztül,majd a Breaking Dwanban teljesedik ki.
Ez volt még ami nagyon fontos volt. Hogy ne mardajon az olvasóban a könyv végén az a kérdőjel,hogy: Na és akkor mi a franc van a Voulturival? Lefogják ellenőrizni,hogy Bella tényleg vámpír-e és mit szólnak Reneesméhez? Szóval ez is nagyon lényeges dolog.

Úgyhogy én sokakkal ellentétben nagyon is megértem mi, miért történt. És bár Jacob szemszögéből az elején én sem nagyon szerettem olvasni,de szerintem a szülést az ő szempontjából látni és érezni a kettősséget: egy kicsit farkasnak,egy kicsit vámpírnak lenni. Fantasztikus volt. Úgyhogy végül még Jacob szemszöge is megtetszett.

Szerintem Stephenie ezzel is nagyot alkotott,mint az előző három könyvvel.

Niki1415

Először is ,le a kalappal a fordítás előtt, a legjobban ennél tetszett. Laza, ötletes, stílusos. pl.: "Jake-fiók" És igen: Steph feltette a koronát a művére.Méltó beefejezése volt a történetnek.Imádtam az esküvőt, főleg Edward szerepét, alig várom, hogy lássam filmen.Szerintem jó volt a is, hogy Jake megjelent az esküvőn. Nagyon megkedveltem Sethet ebben a részben. És valahogy úgy tűnt, Jacob mostanra felnőtt, lehet azért, mert Alfa lett. Nekem valószínűleg ezért is tetszett- sokakkal ellentétben-Jacob könyve.A kedvenc jelenetem mégis Bella "ébredése", szinte kívántam, hogy vámpír lehessek.
Szóval egyszerűen tökéletes, de elgondolkodtam a hozzászólásokat olvasva, vajon minden korosztály érti- élvezi-e az apró finomságokat? Vagy csak bizonyos kor fölött? Én Steph korosztályához tartozom, és nagyon eltalálta az ízlésemet.
Ennyi, most megyek vissza olvasni...

Én türelmes voltam és kivártam, amíg megjelent könyv formában is (bár a türelem nem az erősségem, de én a könyveket még mindig könyv formában szeretem olvasni:)).

Sajnos mire megjelent, akarva-akaratlanul is elég sokat tudtam már a történetről, így elég sokat vesztett az újdonság varázsából.
Nagyon sok kollégám és barátnőm puffogott a könyvre, hogy Steph csak azért írta, hogy pénzt kapjon, hogy összedobált történet, hogy tele van hülyeségekkel, hogy....
Én nem így érzem. Bár nekem az Eclipse marad a kedvenc könyvem, de ezt is nagyon megszerettem. Nagyon tetszett Jacob szemszöge is, attól függetlenül, hogy Edward rajongó vagyok:). Bááár, azt meg kell mondjam, hogy a könyv elején és a terhesség ideje alatt is nem igazán tetszett, hogy Edward olyan kis "tesze-tosza", de Bella átalakulása után megtalálta önmagát és a régi Edward lett belőle újra:).

Amit én hiányoltam - és ezért nyugodtan lehet perverznek, vagy fehérmájúnak nevezni - az a nászéjszaka leírása volt. Szerintem nem vagyok vele egyedül, hogy sokan vártuk ezt a részt, és Steph egy mondattal kivégezte.. Na ott pislogtam nagyokat, de aztán beletörődtem (illetve annyira mégsem, úgyhogy köszönöm annak a pár lelkes fan-fic írónak, akiknél megtaláltam a megfelelő leírását később a neten - egyik-másik annyira jó volt, hogy gondolkoztam, hogy kinyomtatom és beleragasztom a könyvbe:))).

Nagyon tetszett, hogy Bella szemszögéből lett leírva az átalakulása utáni időszak. Tetszett, hogy felnőtt Edwardhoz (egy idő után már untam Bella állandó bénázását), bár az kevésbé, hogy túl is nőtt rajta.... Nekem mindig is Edward volt a "top", így az, hogy Bella ügyesebb, erősebb nála, nem volt nagyon pozítiv. De ettől függetlenül Steph számomra tökéletesen vezette végig az egész átalakulást.
Bár mindenhol azt olvastam, hogy az írónőnek esze ágában nincs folytatni a sztorit, én azért itt-ott éreztem elvarratlan szálakat, így remélem, hogy egyszer, talán még meggondolja magát.:)

Egy dolog nem volt jó benne.. az, hogy vége lett. Bár ugye happy end a vége, de én csak ürességet éreztem, azzal, hogy befejeződött. Imádtam várni a következő részre, izgulni, hogy mi fog történni és most vége, nem lesz több..

Ezért is húztam-halasztottam az olvasást - máskor egy ilyen könyvet másfél nap alatt kiolvasok, most majdnem négy napig tartott. Egyszerűen nem akartam a végére érni és befejezni... Ilyen még soha nem történt velem, pedig lelkes olvasó vagyok és nagyon sok kedvenc könyvem, sorozatom van.
Sorry, ha kicsit hosszú lett:).

Lupi

Mint sokan mások, én is rajongói fordításban olvastam..Könyv:Szerintem egész jó volt, de talán nekem sem ez a kedvencem..Jacobos részről annyit, hogy nekem is kicsit sok volt,főleg amikor félórán át azt olvastam hogy Jacob csak fut,-fut és fut. Pedig nekem egyáltalán nincs bajom Jake-el sőt jobban szeretem,mint Edwardot.Eldönteni,hogy melyikőjük jobb kb. lehetetlen, 2teljesen más karakter.A könyv egy részében Edwardból és Bellából nekem is elegem volt.Bells "nyafogása"-hogy fogalmazzam meg?- folyton,persze tudom hogy nem egy WonderWoman típusú lány, Ednek pedig az önkínzása mindegy egyes pillanatban.Akkor csak azt tudtam volna mondani, hogy : WÁÁÁ. (:D)
A legjobban Seth-et szerettem ebben a könyvben. Mindig csak mosolyogni és nevetni tudott mindenen, egy olyan fiú, akinek korán felkellett nőnie -ami valljuk be, nem igazán sikeredett legalább is a megkomolyodásos résznél:)- a vérfarkassá válás miatt.
Tudom mire gondoltatok, amikor alig értettétek a részeket,mivel egy összetett könyv lett az egész és nem érzem azt, hogy esetleg "lekéne szólni" ezért a többieket a korral és hasonlókkal,meg egy bejegyzésben többször is említeni, de nem vitázni vagy leszólni(a másikat) jöttem..

Összeségében egy jó könyv, de vannak egészen kicsi, és nagyobb szépség hibái.
Mindenesetre, megszeretném köszönni Stephenie Meyernek, ezt a csodálatos Sagat.

A nászéjszaka részt én is nagyon hiányolom!!!Azt azért részletezni kellet volna,én is olvastam fanoktól ilyen.olyan vezióban és nagyon tetszet némelyik,remélem a filmben azért lesz valami.....:-)

Már én is olvastam, de így a kezemben tartani a könyvet, csodás érzés. Nekem mind a három részben vannak kedvenc kis jeleneteim: az elsőben, amikor Bella a lépcsőn vonul le és meglátja Edwardot, onnantól csak rákoncentrál. Egyébként a nászéjszakának én is el udtam volna képzelni egy kicsit hosszabb verziót. A 2. részben szeretem, amikor Ed meghallja a baba gondolatait. Tudom, hogy ezt a részt sokan nem szeretik, de én igen, az egész terhesség, szülés, kellett ez a rész. Sok nő élete csak úgy teljes, ha kisbabája születik, és mindent megadnának, hogy ez megtörténjen. A 3. részben pedig szeretem, ahogy Bella számolja a máspdperceket, és nem akar megszólalni, nehogy fájdalmat okozzon Edwardnak, mert ő számít a legtöbbet. Tetszik, amikor átváltozás után meglátja Edet, illetve amikor először találkozik Renesmével.

:P nagyon szar a Jacobos rész...haláluncsi... am mikor Bella terhes, kicsit olyan mintha leszarná Edwardot...ahogy leírja, hogy hogy üröl a korcsnak...elég érdekes...azért nagyon jó a könyv :P csak mivel 100% TEAM EDWARD...értitek...

Én nagyon imádtam a könyvet ez lett a kedvencem!! Nekem semmi bajom a Jacob részekkel,bár Edward szemszögéből jobban érdekelt volna:) Team Edward!
Nekem inkább a vége volt gyorsan összecsapva,és a Volturival való találkát eléggé elnyújtotta az írónő(szerintem). Amit hiányolok az,hogy kimaradt az a rész,hogy Jacob mit érez vagy mi is történik pontosan amikor bevésődik Renesmének.

nekem nem tetszett a breaking down!!túl túl volt!!a jacobos részek tetszettek a legjobban!!meg amikor bella vámpír lesz és edward elviszi vadászni!!a többi gagyi volt!!szerintem be kellet volna fejezni az eclipsenél!!az volt a legjobb könyv!!

én is rajongói fordításban olvastam és azt kell mondjam h elég jó lett! bár én is úgy vagyok vele hogy az Eclipse a kedvencem és ezen már semmi nem változtathat! a Jacob-os részt nem igazán szerettem olvasni nekem valahogy nem jött át! viszont ahogy le van írva a szülés na meg az átváltozás, az első vadászat... az valami fantasztikus! teljesen bele tudtam élni magam mintha csak én mennék az első vadászatomra! ja és imádom ahogy Jacob és Rosalie ugratják egymást:) nagy kedvenc jelentem: amikor Bella megtudja hogy Jacob bevésődött Nessie-vel és nekiugrik:) viszont ahogy végigolvastam valami hiányzott, úgy értem hogy nagyjából minden szál el van varrva de mi lesz Nessie-vel és Jake-kel? össze fognak jönni? összeházasodnak majd? ebből azért még szép kis könyv kerekedhetne de majd meglátjuk:) mindenesetre most h végig olvastam mind a 4 könyvet 3 nap alatt (nem vicc!!!) egy kicsit félreteszem a sagát, bár a filmeket nagyon várom! de majd ha kedvem támad majd megint kezdem elölről és újra elolvasom mert akárki akármit mond ez egy fantasztikusan gyönyörű történet!:) nem lehet beleunni! imádom:)

Rajongói fordításban én is olvastam, nekem a magyar fordítás nem jött be teljesen. Legalább kétszer szerepel benne, hogy "heherészik" Edward. Az eddigiek alapján, ha valamit nem csinál, akkor az ez. Óriási szókincse van annak, aki fordította, néha nagyon ötletes és fiatalos, de Edward kicsit túl fiatalosra sikerült szerintem. Nekem nem volt bajom a Jacobos szemszöggel, szerintem nagyon ügyesen írja le az Ő szenvedélyességét és fiatalságát. Amit hiányoltam: a nászéjszaka, nem feltétlenül az erotikus részek, inkább az érzelmi oldala és lehetett volna valami Edward szemszög.
Ami nem tetszett, az a vége (az sem, hogy vége :-)), de nekem egy kicsit gyorsnak tűnt, hogy két oldalon le lett rendezve az egész.
Ettől függetlenül szeretem, jó érzésem lett a végére, minden általam szeretett szereplő sorsa kedvező fordulatot vett.
Most, hogy vége, azt hiszem elolvasam az elejéről a Sagat...

Sziasztok!

Én olvastam rajongói formában és most, hogy megjelent már "könyv formájában" is. Szerintem majdnem olyan jól sikerült a rajongói is mint az eredeti magyar, ami most megjelent. Úgyhogy ezúton is gratulálok és köszönöm, azoknak a fordító rajongóknak akik gondoltak az angolul nem tudó, de mégis rajongó olvasókra, hogy nem kellette eddig várnunk:)))

A könyvről:
Az első rész: Remek lett, bár én is hiányoltam a nászéjszaka "érzelmi" részeinek kiemelést.

A Jacobos részek:
A maguk nemében sokkal több betekintést engednek a farkasos gondolkodásba és segítenek megérteni a néha zavaros viselkedésüket! Végül is eddig csak Edward olvashatott a gondolataikban, most már mi is, még ha csak egy pár fejezet erejéig is;))

Az Új Bella:
Nekem ez a rész tetszett a legjobban! Még az éjszakák is tűrhetően voltak cenzúrázva.

Renesmee:
Pont olyan fura figura, mint amire számítani lehet egy esetlen ember anyától és egy tökély vámpír apától!

Volturi:
Na ez az egyetlen rész amit nem sikerült teljesen megértenem a rajongói fordításban, mert egy kicsit zavarosra sikeredett. De a könyvben végre minden a helyre került.
Innentől válik igazán izgalmassá és láthatjuk, hogy Aro nem hazuttolja meg önmagát. Nekem ez a rész is nagyon tetszett.

A befejezés:
Ezzel csak annyi a problémám, hogy az írónő befejezte.... egyébként baromi jó és csak remélni tudom, hogy lesz még folytatás valamilyen formában.
Érdekelne például mi lesz Jacobbal és Renesmeevel, ha a kis csajszi pár év múlva felnő????

Mindent egybevéve, aki igazi Twilight rajongó akárhány éves is, biztos, hogy nem lehet csalódott, mert Stephenie ezzel is fantasztikusat alkotott!!!

Köszönet érte!!!!!!!!!!!!!!

Üdvözlettel:

Röné

Hmmm...

MUMUS1: Kezdeném a nászéjszakával és az azt követő néhánnyal... Ahhoz képest, amilyen részletezéssel voltak leírva az "izgalmasabb" részek az Eclipse-ben, a Breking Dawn-ban kicsit csalódtam ezen a téren. Amikor Edward "behúzta Bellát a tengerbe..." És aztán "...reggel felébredt..." 3-szor olvastam vissza, mert azt hittem átugrottam egy egész bekezdést... Aztán rájöttem, hogy sajnos nem... Azért is hiányoltam egy kicsit a részletezést (persze nem teljes kivesézésre gondolok), mert a 3. könyvben teljesedett ki, az a szinte tapintható, komoly testi vonzalom amit egymás iránt éreznek... Vártam egy befejezést ennek a szálnak. Már, ha értitek mire gondolok.

MUMUS2: Jacob szemszögéből írt fejezetek... Unalmassá kezdett válni a folytonos ingázás a Cullen ház és a falka között. Vártam némi izgalmat... Mondjuk szívesen olvastam volna ezt a részt Edward vagy Alice szemszögéből, főleg, mert így a különleges képességüket is kicsit magunkénak éreztük volna... Viszont így a vérfarkas falka "működését" láttuk át még inkább.

OH YEAH1: A sztori... Az esküvőtől elkezdve, a terhességen, a szülésen, az átváltozáson át... Hogy Alice elhagyja a családot, a találgatások, és amikor a végén minden a helyére kerül... Egyszerűen zseniális!
Nekem személyes kedvencem Bella "különleges képessége", az az egyfajta mentális pajzs, amit megtanul kezelni, és a legvégén, engedi Edwardnak, hogy olvasson a gondolataiban... Mert végül is a megismerkedésük pillanatától, ez az ami Edwardot vonzotta (az illatán kívül) Bellához, hogy ő az egyetlen, akinek nem lát a fejébe.

OH YEAH2: Renesmee... Az, hogy ő is tökéletesnek van leírva ez nem is vitás... De, hogy ilyen harmóniában legyen leírva egy ember és egy vámpír "keresztezése" (csúnya szóval élve), döbbenetes. A külső jegyei, hogy gyorsan fejlődik mind testileg, mind szellemileg és mentálisan... És a képessége... Edward és Bella képességének a házassága... De ellentétesen... Imádom.

Mindent összevetve nem bírtam letenni, a párom a plafonon volt, hogy hajnali 1-kor még égett a kislámpa... Most kezdtem el a sorozatot még egyszer olvasni, a Napfogyatkozás végén tartok, ami után - természetesen - ismét a Hajnalhasadás következik.

Száz szónak is egy a vége... Stephenie Meyer hatalmasat alkotott. Egy ilyen elme, ami ilyen szépséget tud teremni... Méltán megérdemli az elismerést és a hírnevet.
Szívem mélyén kívánok neki még sok ilyen termékeny évet, és kápráztasson el minket még több történettel. Akár a Twilight Saga csodás világával folytatja, akár egy teljesen új, és megborzongató élet útjával ismertet meg minket... Az teljesen biztos, hogy varázslatos lesz... Mint Bella különös élete, amint Forksba költözött... :)

Tegnap este végre én is a végére jutottam a történetnek. Csak azért nem előbb, mert meló és más programok mellett néha aludni is kellett, és hát a rajongói fordítások én is túl voltam, így az újdonság izgalma sem lobogott már.

Ha rövid szeretnék lenni, én azt mondanám, hogy nekem a Saga trilógia marad.

A Hajnalhasadás már nagyon sok szempontból kilóg a sorból.
Az első és legfontosabb, a hangulati élmény. Nyilván egy hangulatot, ami miatt megszerettem a Sagat, nehéz megfogalmazni. De szerepe volt ebben annak a gimis hangulatnak, ami miatt majdnem felálltam az első film mellől :) Imádtam a misztikumot, a titokzatosságot. De a 4. rész végére annyi mindent megtudunk, hogy nem marad titok. Nem marad misztikum.

Nagyon vegyes érzelmeim vannak a Jacobos résszel kapcsolatban. Rajongói változatban egyértelműen nem szerettem, most, mikor olvastam, időnként azon kaptam magam, hogy jéé, Jacob tökjó arc (is tud lenni). És azért a Rose-Jacob feszültséget, a szőke nős vicceket, a kutyatálat, egymás zrikálást nagyon élveztem. A játékossága miatt.

Nászút. Nekem nem hiányzott a testiség megfogalmazása. Talán mert ez a sorozat nekem nem arról szól. Ezzel szemben Edward folyamatos önmarcangolása most már nem csak zavar, dühít. Nem merek belegondolni, hogy az első BD filmben, újra Rob szenvedő arcát nézzem 83 percen keresztül.

A szülés előtti időszakot nem részletezném. Nem a szeretem a Jake-szemszög miatt, és mert öncélúan hosszúra elnyújtott.

Ezzel szemben az újszülött vámpír-Bella fejezek a kedvenceim a könyvben. Végre egy kis felszabadultság, végre, amikor jól alakulnak a dolgok, jó látni, ahogyan Bella megtalálja a helyét ebben a világban.

Ésvégül a harcról a végén. Éppúgy, ahogyan a NM-ban sem, itt sem érzem a harc létjogosultságát. Bevallom, a NM-ban még csak veszélyérzetem se sok volt. Határozottan jót tett a jelenetnek, hogy felturbózták a mozifilmben.
De akárhányszor próbálom átgondolni és újraértékelni az itteni harcot, és valamiféle képet kialakítani a Volturiról, mindannyiszor ellentmondásba kerülök. Ha tényleg ölni akartak volna, semmi, de semmi nem állhatta volna útjukat, a NM-ban, és itt se. Ha annyira vérszomjasnak vannak leírva, mi ez az időhúzó tanácskozgatás, mi ez a tanúfelsorakoztatás, az egész egy erőltetett... nemistudom. Nemszeretem, mert nem hogy nem életszerű (jó, az egész Saga nem az, egy fantasynak nem az a célja), hanem értelmetlen. Ellentmondásos.

A könyv legvége pedig szirupos. Kárérte.
Persze jó, hogy le lett zárva a történet, de bennem nem csak jó érzések maradtak meg. Pedig elsőre ez tetszett legjobban. Csak elmúlt.
Szóval marad a trilógia. Illetve leginkább Alkonyat és Napfogyatkozás.

én már régen elolvastam.és nekem ez a kedvenc részem a twilight mellet.viszont a jacob-os jelenetek tényleg unalmasak voltak,az elején meg azt sem tudtam hogy most ki-kicsoda meg minden.mondjuk a legvége egész jó volt.a kedvenc
jelenet persze hogy esme szigete. :-b
amúgy a vége elég elhúzot.

twilight forever

Hát nekem nagyon tetszett a könyv! Mind a 4 rész nagyon király! Nekem is kicsit unalmas volt Jacob szemszögéből, de nah...ilyen is kell :DD Annyira jó a Twilight Saga! Soha nem fogom megunni!!! :)

Nekem is baromira tetszett ez a könyv, mondjuk mind nagyon a csúcson van. :) Énis hiányoltam kicsit a nászéjszaka leírását...de nembaj :))
Mondjuk jó lenne ha Steph írna még 1 könyvet ami végig Jacob és Nessie szerelméről szól. :) Jó lenne...mondjuk találtam pár írást erről, olyanokat hogy nevet választanak, ha majd lesz gyerekük meg ilyenek. Az honnan van nem tudja valaki?

Sziasztok!

A legtöbben a nászéjszaka leírása miatt keseregnek. Hát, tudomásom szerint eredetileg benne volt, de Stephnek választania kellett, hogy minden rajongóhoz eljut a BD, vagy szigorú 18-as lesz belőle. Ez lett.(Az amcsik, ha jól tudom, ezt a "prüdéria" dolgot túllihegik egy kicsit.)

A Jacobos részek.

Abba senki sem gondol bele, hogy Bella, onnantól, hogy hazaérnek, a szülésig ágyba van parancsolva és az összes Cullen ott nyüzsög körülötte? Tehát, egy szobára korlátozódna a látómezőnk, mivel minden Bella szemszögéből történik. Na, az milyen unalmas lenne, hm? Maximum valaki elmondásából tudhatnánk sok-sok dologról. A falka életében bekövetkező változásokról pedig tudnunk kell ahhoz, hogy megértsük miért állnak oda a farkasok a Cullen vámpírok mellé egy másik vámpírhorda ellenében. Stephenie ezzel a szemszögváltással zseniálisan oldotta meg, hiszen Jacob bejáratos Bellához, ezáltal a főszereplő se tűnik el szem elől, de mivel nincs mindig ott, így megtudjuk mi zajlik a házon kívül, és értelmet nyernek a későbbi események is.

Ugyanis a 8 Cullent beletaposta volna a földbe a Volturi, gondolkodás nélkül, ha nem áll ott mellettük az a 16 farkas.(A többi vámpír nem igazán számít, mert azokat legyőzhetőnek érezhetik. De a farkasok X faktort játszanak a taktikai tervben, ezért nem rohannak fejjel a falnak. Majd miután Aro megtudja Edward fejéből, hogy Bella képes blokkolni a mentális erejüket, szerintem a zabszem beszorul neki.

@névtelen:

Steph távlati tervei között van egy olyan elképzelés, hogy Leah vagy Nessie szemszögéből ír "spin-off" történetet. Bella szemszögéből végleg befejezte.(Én a Leah-s verzióra tippelek, mert elég sokat szerepel a BD-ben, tehát szükség lesz a karakter leírására a forgatáskor, aztán lehet, hogy úgy születik meg a sztori, mint a Bree Tanner. Nessie egyre inkább kiesik, mert úgy hírlik, hogy virtuális szereplő lesz, mert nehéz egy felnőtt értelmét egy pár hónapos csecsemő szemébe csempészni.)

Ha valamiről feleslegesen írtam, akkor bocsi. Most tévedtem ide, de ez meg fog változni. Sűrűn fogok erre járni!

Twilight forever!

Hát elég vegyes érzelmekkel vagyok a BD iránt.Alig vártam az Eclipse után hogy elolvassam,hogy hogyan lesz a folytatás.Az eleje nagyon tetszett,az esküvő,a nászút,az hogy Bella teherbe esik,meg minden,szerintem nagyon jó,habár a nászéjszakás rész számomra is kissé elnagyolt.jó,nem minden részletre kiterjedően,de hiszen 3könyvön át az volt hogy mennyire vágynak egymásra,és ha bár Edward veszélyesnek tartotta a dolgot,akkor is akarta,és csak annyi hogy bemennek a vízbe,ennyi,nekem volt egy kis hiányérzetem ezzel kapcsolatban.
Sokaknak nem tetszik a Második könyv-Jacob szemszöge.Megmondom őszintén elöször én is zavarónak találtam picit,hogy most ezt ki mondja vagy ki gondolja,de szerintem kellett ez,hogy jobban átlássuk a dolgokat.Így is gyakran betér a Cullen házba,és igy nem volt unalmas,mint ha csak a 4 fal közötti dolgokról tudtunk volna.Legalább a farkasok is szerephez jutnak.A filmben biztos nem lesz zavaró,hiszen az Eclipse-ben is voltak olyan részek amik a könyvben nem voltak(Rileys részek)és nem Bella szemszögéből voltak és jól sikerültek.
Igazából kiváncsi leszek hogy a filmben hogy fogják megoldani amikor a farkas falka telepátiával "beszélnek"egymással.Szerintetek?ember alakban fognak beszélni,amit a könyvben farkas alakban,vagy farkas alakban lesznek és esetleg felirat lesz,hogy mit gondolnak?nagyon kiváncsi leszek.
Kedvenc részem Bella átváltozása és első vadászata.Lenne egy újabb kérdésem,ti mit gondoltok róla?A könyvben az első vadászatnál van,hogy felhőkék selyem szoknyában szalad az erdőben az Edwarddal,"hajam és tépett ruhám lobogott a sebességtől" Szerintetek ez a kép ugyanaz lehet amikor a New Moon-ban(film)az Aro megnézi hogy az Alice látja Bellát átalakulás után?ott is igy fut,a ruha is hasonló,még a szine is.
A könyv vége viszont nem kifejezetten tetszett.Az a sok vámpir,hát sokszor már azt sem tudtam ki kicsoda vagy micsoda,vagy milyen ereje van,kinek a kije,meg mig jön a Volturi elég vontatott volt szerintem.A Volturi csatát is komolyabbnak hittem,jó hát a Bella a pajzs és levéd mindenkit,de nekem elég lightos volt.
A vége gyönyörű,ahogy a Bella gondolataiban tud olvasni az Edward.Imádtam!!viszont számomra ez is kissé hiányos,hogy mi lett a többiekkel,Jó,hát Charlie összejön Sueval,de Renée-vel mi lett?belenyugodott hogy a lánya nagyon beteg és nem látogatható?és hogy a farkasokkal mi van,most akkor mindig farkasok maradnak,mert a vérükben érzik a vámpirok közelségét(Cullenék)meg meddig tudnak a Cullenék itt maradni Forksban,mert hát Carlisle nem dolgozhat örökké abban a kórházban mondjuk még 20évig,mert hát nem öregszik.meg Jacob és Nessie?
Én is úgy érzem hogy vannak elvarratlan szálak,de lehet csak azért mert Stephenie az olvasók fantáziájára bizza a folytatást.Ez majd kiderül.
Összességében azért tetszett a kisebb hiányosságoktól eltekintve.
A feltett kérdéseimre pedig kiváncsian várom a Ti véleményeteket is. :)

Nem rég olvastam ki a könyvet. Én is vegyes érzelmekkel vagyok iránta, de alapvetően nem rossz. Az a baj, hogy sok spoilert elolvastam, és már alig volt meglepetésélményem olvasás alatt. Az eleje jó volt (esküvő, nászút stb), a Jake szemszögéből írt rész sem volt gáz, bár fogalmam sincs, hogy hogyan filmesítik majd meg, mert tulajdonképpen a születésig nem sok minden érdekes történik. A befejezés alapötlete jó, de szerintem, Steph kicsit összecsapta a végét. Plusz az a sok elvarratlan szál... pl. engem zavart, hogy Leah nem vésődött be senkibe, és számára egyelőre nem lett happy end.

@Mortisha:

A NM-ban Alice hazudott Aronak. Ezt azzal ábrázolták, hogy az egész futós jelenet, olyan "Alices" lett. Csak az a biztos, hogy Bella egyszer vámpír lesz, amit Edward nem hajlandó elfogadni, pedig Alice figyelmezteti(MS), hogyha nem megy el Forksból, akkor Bella vámpír lesz és pont. Ezért vág Edward pofákat a Twilight-ban(film), amikor a sziklánál Bella rákérdez, hogy Alice látta-e őt előre.(A könyvben Bella furgonjával mennek, de a téma ugyanaz)

Ha az elvarratlan szálakról szóló véleményemre vagy kíváncsi, akkor meg keress utánam a nickem alapján. Meg fogsz lepődni!

@Twilight Addenda:

Én nem gondoltam hogy Alice hazudott Aronak,ugy véltem hogy azért lett a látomás olyan Alices,mert ugye a BD-ban amugyis ő öltözteti fel(mármint ő ad neki ruhát),meg mindig is szerette a Bellát szépitgetni,zavarta ahogyan ő öltözik.Ezt csak ebből gondoltam,de örülök hogy te többet tudsz.Sajnos nem olvastam még a Midnight Sun-t-gondolom az "MS" rövidításed erre utalt.
Nekem is vannak elképzeléseim miként folytatódhat a történet,de és Stephtől várnám.De szerintem sokunkban hagyott ilyen érzést.

@Mortisha:

Bocsi, hogy csak most, de ha egy kicsit sűrűbben akarsz beszélni a dologról, megtalálod az elérhetőségemet. Most konkrétan nem tudom idézni, de a New Moon végén a szavazásos résznél, vagy előtte, amikor B&E beszélgetnek még B szobájában, ott hangzik el E-től, hogy Alice csak kitalálta a látomást, a filmben is szerintem ezt akarta érzékeltetni a rendező. Meg ha megnézed a filmben, akkor Bellának már sárgák a szemei, újszülöttként viszont(legalább 2-3 hónapig) karmazsinvörösek lesznek Bella szemei is. Tehát, ha a filmben nem akarják áthágni a "szabályokat" (szemszín), akkor nem lehet azonos a két jelenet. A többi jellegzetessége a látomásnak viszont, a te elméletedet támasztja alá. Majd meglátjuk!

Igen, az MS a Midnight Sun-t jelenti. Eszméletlen egyébként, hogy annak az elolvasása után megnézve az Alkonyatot, mennyire szembetűnővé, és érthetővé válnak a gesztusok Rob és Kris arcán. Így nézve jön át igazán a két színész kegyetlen tehetsége.

Üdv!

T A

ui.: Keres meg! Jókat diskurálhatnánk Alkonyat témakörben. :-)