2012. május 31., csütörtök

Cosmopolis kibeszélő


Mától a hazai mozikban is megtekinthető Rob legújabb filmje, melyben EricPacker, a jómódú ficsúr egy nagyon furcsa napjának lehetünk szemtanúi. A filmet a híres rendező, David Cronenberg készítette, így akik már ismerősek a munkáit illetően, azoknak nem lesz meglepő a sok szexuális és erőszakos jelenet.
A Kibeszélőben most elsősorban a megválaszolatlan kérdések lehetnek az érdekesek, a kritikák szerint ugyanis akad néhány. Írjátok meg, melyik volt szerintetek a legdurvább rész, mi volt a legértelmetlenebb jelenet, egyáltalán, hogy így képzeltétek-e el magát a történetvezetést (ez nyilván akkor érdekes, ha valaki nem olvasta a film előtt a könyvet). És ha már könyv: elolvasnátok a film megnézése után? És vajon jót tesz Rob karrierjének ez a szerepválasztás?
Értelemszerűen spoileresek a kommentek, így mindenki saját felelősségre olvassa őket!

11 megjegyzés:

Ma voltam megnézni a filmet, teszem hozzá hirtelen felindulásból mert nem volt kedvem tanulni a holnapi vizsgámra XD. Ennél fogva rajtam kívül még ketten voltak bent a moziban (délután háromkor néztem) és ők ki is mentek fél óra után :S, érdekesen néztem rájuk, na mindegy én azért végigültem, ha már kifizettem.
Nehéz leírni, hogy milyen a film, nekem eleinte nagyon lassú volt és őszintén egy kicsit unalmas is talán, mert tényleg nehéz megérteni(és ugye ez nem egy akcióban gazdag film). Ennek ellenére nekem tetszett a vége, kifejezetten jó, és az alakításokkal nincs semmi gond, mindenki jól játssza a szerepét. (Huu tényleg nehéz írni róla)
Az egész film párbeszédekből áll, és néha nagyon gyorsan váltanak témát benne, figyelni kell hogy akkor most miről is van szó??? És az angol fordítás már megint hagy némi kívánni valót maga után, (kíváncsi vagyok hogy kiket kérhetnek fel fordítónak)
A kedvenc részem a tenyér átlövős jelenet, nagyon jó benne Rob, bár nem tudom miért pont ez ragadt meg. A végkifejletet pedig nem írom le, mert azt tényleg látni kell (WTF?)
Na asszem összehoztam egy olyan leírást, amit még én se értek, bocsi de egyenlőre ennyi telt tőlem.
Kate

Én tegnap este néztem meg a Cosmopolist a barátommal. Nekem tetszett. Sajnos rajtunk kívül nem sokan voltak, de legalább senki sem ment ki a film alatt…
Mivel olvastam a könyvet, így tudtam, hogy milyen lesz, nem vártam akció dús filmet. Szerintem sikerült teljesen visszaadni a könyvet. Az igaz, hogy az egész egy nagy párbeszéd és annak, aki nem olvasta a könyvet valószínűleg kissé követhetetlen, azonban Rob nagyon jó benne.
A barátom, aki thrillereket, akciófilmeket szeret, azt mondta hogy nem volt unalmas, gyorsan eltelt a 108 perc + Rob jól játszott! :) Ez nagy dicséret Tőle! :)
Én annak ajánlom, aki olvasta a könyvet vagy aki szeretné 108 percen át élvezni Rob játékát, mert az tényleg szuper. Az elején (ha jól emlékszem időrendi sorrendben vették fel nagyjából a jeleneteket) még láttam az Edward féle összeszorított ajkakat, azonban aztán teljesen kibontakozott és egyszerűen rá se lehetett ismerni, egy teljesen új oldalát mutatta meg. A játéka 10/10. Én úgy gondolom, hogy ez a szerep biztos, h nagyon sokat lendít a karrierjén..
Az angol fordítás tényleg pontatlan volt helyenként.
Sziasztok: kathy

A Cosmopolisról nagyon nehéz véleményt formálni, mert nem egy könnyű film. De aki egy icipicit is beleásta magát a témába, esetleg elolvasta a könyvet, az ezzel teljes mértékben tisztában is volt.

Nekem összességében tetszett, nem tartom olyan mértékben nézhetetlennek, hogy ki kelljen róla jönni. Csak ennél a filmnél iszonyatosan oda kell figyelni a dialógusokra, a körülményekre, ami tényleg nagyon fárasztó és unalmas is lehet, én pl az utolsó nagyon hosszú jelenetsornál éreztem azt, hogy itt a vég, feladom. :D Robot egyébként nem véletlenül méltatta a kritikusok java - még a követhetetlennek tűnő történetvezetés ellenére is - ugyanis valóban nagyon jó benne, sok olyat mutat meg magából, amit eddig még nem igazán láthattunk. Szóval az ő szempontjából ez a film jó választásnak bizonyult.

Annyi biztos, hogy még jó ideig emésztenem kell a látottakat. De valamikor biztos (végig) elolvasom DeLillo regényét, mert Sziszinek köszönhetően megtudtam, hogy kihagytak pár részt, amikkel még inkább érthetővé válnak az események.

Ui.: a mi előadásunkon ha jól figyeltem úgy 15-20 közötti volt a létszám, de senki nem ment ki róla! :DD

Nem tudom képes vagyok-e bármi értelmeset írni ide, azt hiszem nekem is emésztenem kell még a filmet.

Egyetlen szerencsém, hogy moziba menet a buszmegállóban sikerült kivégeznem az utolsó oldalakat a könyvből (mégegyszer bocsi csajok, remélem nem integettetek már fél órája ott :), különben semmit sem értettem volna. Jó, ez nagyképű kijelentés volt, szóval így legalább kapisgálok valamit :D

Eric monoton életének bemutatása mellett voltak igazán élvezhető jelenetek, főként mikor újra és újra összetalálkozik a feleségével, akivel nem is ismerik egymást.

Robot mindenképpen élmény volt látni a karakter megformálása közben, annyi új arcát mutatta meg. És még mindig jól mutat a vásznon a pasi :D

Nem kapott elég hangsúlyt a filmben, illetve talán egyszer volt említve az a kulcsfontosságú dolog, hogy Eric a képernyőin rendre előre látja saját magát mi fog történni vele később. Ennek leginkább az utolsó jelenetnél lenne jelentősége, mert a film nyitva hagyja a kérdést meghalt-e vagy sem, a könyvben viszont az órájának a kijelzője mutatja őt a hullaházban ismeretlenként felcímkézve.
Az utolsó jelenet engem is kikészített, vártam már a végefőcímet és ez nem szép dolog tőlem.

Azt hiszem egy-két hét múlva újra próbálkozom :)

Hmm, akkor talán érdemes lenne elolvasnom a könyvet is, mert én úgy ültem be hogy nem tudtam kb semmit a történetről. De akkor már értem, hogy a vége miért lett ilyen :D
Kate

Nem először van szerencsém Cronenberg filmhez (az Erőszakos Múltat és a Gyilkos Ígéreteket nagyon szeretem), így nagyjából sejtettem, hogy nem lesz egyszerű menet, de amit láttam az eléggé meglepett. A lehető legkevesebb infóval ültem be a filmre és kb. ugyanannyival is jöttem ki a végén.
Rob nyilatkozta, hogy forgatás közben próbálta megérteni a karakterét, ami talán sikerült is neki, viszont én nem sokat értettem a filmből. A szereplők néha mintha nem is egymással, hanem egymás mellett elbeszélnének, mintha csak monologizálnának.
Az egyetlen rész, ahol egyfajta mögöttes tartalmat véltem felfedezni, az az volt, mikor a tüntetők kívülről lökdösik a limuzint, a belsejében pedig az elméleti kutatós csaj és Erick majdnem teljes nyugalommal iszogatnak és beszélgetnek. Én ezt a jelenetet egyfajta szatírának éreztem, ahol a kocsi jelenti a kormányt, a benne ülők a politikusokat, akik ugye mindig iszonyú fontos dolgokról beszélgetnek, amiből az átlagember alig vagy semmit sem ért, de lehet maguk a politikusok sem (az elméleti kutatós nő legalább háromszor ki is jelenti különböző dolgokról, hogy neki ezekről fogalma sincs), a tüntetők pedig a népet jelképezik, akik folyton elégedetlenek és ezzel fejezik ki haragjukat, amire a politikusok rá se hederítenek.
A végére már nagyon untam a filmet, kétszer-háromszor be is csuktam a szemem pár percre, de nem aludtam el. Lehet egy magasabb IQ-val rendelkező ember több mindent felfog a filmből, remélem ő tudja élvezni ezt az alkotást.
Eddigi életem során kevés olyan filmet láttam, amit nem értettem, ez volt a 2. egész pontosan.

Rob-ról annyit, hogy nem az alakítással volt gondom, a játéka egyáltalán nem vett el a filmből semmit.

Erről a filmről kommentelni is nehéz, mert ugyan még lenne mit mondanom, de ezt még leírni is nehéz összefüggően, ezért inkább hagyom is :D

Most jut eszembe, hogy nagyon bejött "halott rapper csávó" száma, a Mecca, most is az szól, illetve a világ zajból táplálkozik-os rész.
Volt benne egy-két jó sor azért.

Ezzel egyetértek Annie, az a szám nekem is nagyon megmaradt, rögtön meg is hallgattam, sok filmnél nem veszem észre, hogy milyen zene szól, de itt nagyon eltalálták.
Kate

Most már nem tudom pontosan, lesz-e értelme megnéznem a filmet, mert bevallom, pontosan azt vártam tőle a Rob-interjúk alapján, amit Ti is megfogalmaztok: vagyis, hogy nem értitek. Mindegy, be van tervezve jövő hét végére, valszeg nekifutok.

De egy gyors kérdés ezzel kapcsolatban: vajon mi lehet/ett/ az oka annak, hogy a Vizet az elefántnak!-ot, amely egy romantikus dráma, amit bárki szívesen néz, megért, szórakoztató, nem láthattunk moziban, miközben egy ilyen teljesen elvont kicsit művészfilm jellegű filmet pedig igen??

Filózom rajta, hogyan lehetne értelmesen írnom erről a filmről, de nem megy. Ugyanis egyetlen szó zakatol a filmmel kapcsolatban a fejemben, mégpedig, hogy SZÜRREÁLIS.

Már maga az időpont is szürreális volt, világosban eleve nem szeretek mozizni, munkanap meg negyed 3-kor sose voltam még szerintem. (nagyon kivételesen bírtam ma is így végezni, de csak múlt héten adták értelmes időpontban a filmet, én meg igyekeztem lecsapni rá mielőtt lemaradok) Igazából azért néztem csak meg, mert tudtam, hogy veszedelmesen idegesítene, ha kihagynám. De amúgy sok értelme nem volt. Jah, és szürrealitás: tök egyedül voltam a moziban.

Igazából azt nem is vártam, hogy megértsem a filmet, de arra nem számítottam, hogy jeleneteknek ennyire laza egymás utáni szövedékét kapom.
De mondom, nekem minden szürreális volt: szürreális, hogy egy egész napon át tartson eljutni New York egyik végéből a másikba, és ráadásul éjszaka közepén még dogozzon is a borbély. Furcsa, hogy eközben többször megáll: enni, könyvesboltba, szexelni, diszkóba(?) mikor mi jut az eszébe. Szürreális, hogy a legváratlanabb pillanatokban a nap több pontján találkozik össze Eric a feleségével, az meg aztán különösen, hogy a feleség rácsodálkozik, hogy jééé, Eric szeme kék. Arról már nem beszélek, mennyire különös, hogy Eric gyakorlatilag nem tudja elérni, hogy felesége lefeküdjön vele/ill. hogy a csaj végig mennyire hárít, holott házastársak. Ezek után legalább nem lep meg, hogy a fickó fűvel-fával megcsalja.

Szürreális az is, hogy az emberek jönnek-mennek a kocsijában - ehhez képest a fodrászhoz neki kell elharcolnia magát. Az pedig különösen megdöbbentő, milyen kedélyesen beszélget, miközben a doki a prosztatáját vizsgálgatja.

Nekem érthetetlenek voltak a dialógusok, vagyis az, ahogyan egyik témából a másikba átcsaptak a legváratlanabbul.

Váratlan volt, és értelmetlennek tűnt számomra az, amikor megöli a saját biztonsági emberét. És az is, amikor átlövi a saját kezét. Ezeket a dolgokat nem tudom hova tenni.

És a vége. Az még úgy ahogy okés, hogy ki az, aki meg akarja ölni, és ott tetszett, ahogy Eric nyomja a pszichológiát, illetve az, amilyen párbeszéd ott kialakul, mintha azzal az emberrel mindketten ismernék egymást vagy legalábbis, mintha képesek lennének segíteni egymásnak.

Tetszett az a levezetés, hogy Eric azért bukta be a Jüan-üzletet, mert nem vette észre a jüan apró eltéréseit a többi esetekhez képest, mert ő mindenben a szabályosságot kereste. De az nem tetszett, hogy végülis nem kerül pont a nap végére. Hogy képes befejeződni a film úgy, hogy igazából az sem derül ki, hogy most akkor kilép-e abból a házból még élve, és újrakezdhet valamit, vagy számára már semminek, így az életnek sincs értelme.

És az eggyel feljebbi kérdésemre sem kaptam választ: hogy a WFE miért NEM került a mozikba, és ez hogyan juthatott el hozzánk?? Hisz ez nem egy közönségbarát film, míg a WFE - szerintem - az lehetett volna.

Mindazonáltal jó volt Robot egy ennyire más, egy ennyire elvont szerepkörben látni, ahol nem jófiú. Nekem tetszett a film művészfilmes jellege is, hogy sokszor nem volt zene, alig voltak zajok, képileg pedig egy igazán modern világot sikerült megfogni. Csak nekem nem kerek a film. Kicsit se.

Nos tegnap végre sikerült megnéznem a filmet!Sok kritikát elolvastam a filmről,kiváncsi voltam nekem mennyire fog tetszeni!Az első 10 perc után azt gondoltam,hogy "te jó ég,mi ez?"De ahogy haladt előre a film egyre jobban elkezdett tetszeni,és már azt vettem észre,hogy mindjárt vége.Tetszett,hogy egy nem egy tipikus Hollywoodi tucat film.Sok embernek már az is elég ha tele van egy film spéci effektekkel azzal nem is tőrödik,hogy esetleg a film egész története gagyi,semmitmondó.Sajnos,ez kell a mai embereknek.
Rob pedig,az eddigi legjobb alakítását nyújtatta,idáig is a kedvencem volt,de azt hiszem ezzel a filmmel végleg sikerült ezt a helyet megőrizni.A filmet mindenkinek ajánlom,és ne adjátok fel az első 10 perc után...:-)))

Anna