2012. május 26., szombat

Összefoglalás: Metro France interjú Robert Pattinsonnal

Még a cannes-i tartózkodása alatt Robert Pattinsonnal a Metro France munkatársa, Jérôme Vermelin készített egy interjút, ennek az összefoglalását alább találjátok. Illetve a magyar Metro weboldalán is megjelent egy cikk a Cosmopolis-szal kapcsolatban, azt ide kattintva olvashatjátok el.
Cannes-ról, és az új karrierjéről: „Ezzel a filmmel itt lenni, nagyszerű. Egy olyan fiatal színésznek, mint amilyen én is vagyok, valamint olyan embereknek, akik igazán szeretik a mozit, számukra ez az egyik legjobb fesztivál. Az egyik, amely a mozira mint művészeti formára tekint. […] Amerikában nem kap sok médianyilvánosságot Cannes, szakmai körökben inkább beszédtéma. Londonban azonban a fesztivál az újságok címlapjain két héten át szerepel. Az a furcsa itt, hogy a vetítések végén az emberek tapsolnak. Elmentem az On the Road vetítésére (szerda este) és ez mellbevágott. Az USA-ban az emberek azonnal kimennek, ahogy a stáblista pörögni kezd. Megkérdeztem David-et mi történne, ha a Cosmopolist kifütyülnék, húsz percen át csak állnánk? (Nevet.) A karrieremet érintő kérdésre visszatérve, valószínűleg ez valami kezdete. Mert a Cosmopolis forgatása olyan bizalmat adott nekem, amely ahhoz szükséges, hogy olyan projektekben vegyek részt, amelyek igazán érdekelnek.”

Arról, hogy a forgatókönyv elolvasása nélkül aláírt Cronenberg következő filmjére: „Abszolúte [igaz]. Az ügynököm megkérdezte, hogy készen állok David következő filmjére és gondolkodás nélkül rávágtam, hogy igen. (Nevet.) A Cosmopolis esetén viszont egy évvel korábban olvastam a szkriptet mint, ahogy felajánlották volna a főszerepet. A forgatókönyvet egyébként kiválónak találtam. Már első olvasatra éreztem a kapcsolódási pontot, hozzám szólt anélkül, hogy tudtam volna miről is van szó.”

A következő filmje, pedig ez a Cronenberg mozi lesz? „Nem tudom mikor fogunk pontosan forgatni. De ez lesz David első Amerikában, egészen pontosan Los Angeles-ben forgatott filmje. A filmiparról fog szólni és ígérem, hogy nagyon furcsa lesz. Addig a Mission: Backlist-en dolgozom Jean Stéphane Sauvaire francia rendezővel, aki a Johnny Mad Dog-ot csinálta. Szaddam Husszein kereséséről fog szólni és Irakban, Tikrit-ben akarjuk leforgatni, még akkor is ha ez bonyolult. De ha valakinek ezt meg kell csinálnia, hát az én leszek!”

A kevés Cronenberg magyarázatról: „Ez eléggé érthető, ugyanis a szkript bonyolult és azt sokféleképpen lehet értelmezni. David nem beszélt velem sokat, sőt. Csak rövid beszélgetéseink voltak, semmi több. Emlékszem, ahogy két héttel a forgatás kezdete előtt a hotelszobámban ültem és azt mondtam magamnak: ’Oh Istenem!’ A legelső napomon rettegtem. Kameratesztelés volt. Ültem a limuzinban, nem volt semmi tennivalóm… de majdnem kidobtam a taccsot. A szívem száz mérföldes sebességgel kalapált. Attól féltem, hogy David kirúg mert azt gondolja, hogy egy imposztor vagyok. Ő viszont nagyon nyugodt volt. A stábja elmagyarázta nekem, hogy az első héten nem tudja, hogy mit is csinál, de ez normális… megpróbálja megtalálni a film értelmét/lényegét. Ahogy rákaptunk a ritmusra, egyre gyorsabban és gyorsabban haladtunk. A végén már jelenetenként egy felvételt csináltunk. Őrületes volt. Egy tervezett négy napos forgatást, másfél nap alatt befejeztünk.”

A szexjelenetekről: „A legnehezebb az volt, ahol a testőrömmel (Patricia McKenzie alakítja) vagyok együtt. Eleinte az élvezkedés került volna előtérbe, majd után a párbeszéd, de David végül azt javasolta, hogy dugás közben beszéljünk. (Nevet.)”

A prosztatavizsgálatos jelenetről: „Öt perccel forgatás előtt David azt mondta nekem, ’Látni akarom a golyóid alját a filmkocka tetején.’ (Nevet.) Abban a pillanatban emlékeztettem magam, hogy azt mondtam bármit megteszek neki. De végül odamentem hozzá és mondtam, hogy ez így nem megy. Nagyon jól fogadta. Egy nagyon bizarr jelenet, amit más filmekben nem fogsz látni, ígérem.”

Arra az esetre, ha nyerne Cannes-ban gondolkozott már a beszédén? „Nem, egyáltalán nem! Már csak az az elképzelés is megrémiszt, hogy kiálljak a színpadra - és kifütyüljenek!” De ez lenne az első komoly díjad. „Hé megnyertem a Legjobb csók kategóriáját az MTV Movie Awards-on. Háromszor egymás után!”

0 megjegyzés: