2012. május 10., csütörtök

Premiére interjú Robert Pattinsonnal I. rész

Rob2 - Délután fél kettő van a Soho House halljába, amely egy privát klub a Sunset Boulevardon, Los Angelesben. Csak tagoknak… a hosztesz kisasszony mosolyogva hagyott minket a liftben, ugyanis kimondtuk a varázsszavakat: „Robert Pattinsonnal találkozunk kettőkor.” Meglepetésünkre, a színész 30 perccel korábban érkezett… nagy szakállal. Nem azért hagyta nagyra megnőni, hogy becsapja a lesifotósokat hanem, hogy felkészüljön jövőbeli szerepére, amely egy rockzenekarról, a The Band-ről szól. Viszont egy másik projekt hozott újra össze minket, mégpedig a Cosmopolis, Don Delillo regényének David Cronenberges adaptációja, amely idén Cannes-ban kerül bemutatásra. A kanadai rendező mindenkit meglepett, amikor az Alkonyat sztárjára osztotta Eric Packer, a 28 éves New York-i yuppie szerepét, aki elhatározza, hogy a limojával átfurikázik a városon egy hajvágásért. Ám ezt egy káoszba fulladt utcai demonstráció zavarja meg, miközben a milliomos feje fölött a fenyegetések fellegei is gyülekeznek. Ez a kirándulás a pokolba örökre megváltoztatja, de ez Pattinsonra is vonatkozik, aki megdöbbentő teljesítményt nyújt épp a megfelelő időben. November közepén, amikor az utolsó Alkonyat film is kijön, a tinédzser szívtipró minden bizonnyal hagyja, hogy a Cosmopolis által felfedett felnőtt színész átvegye a helyét. A metamorfózis most kezdődik!

Premiére: Rob, utoljára amikor beszéltünk a Cosmopolis forgatásáról jöttél és azt mondtad nekem: „Nem értettem hogy mit is csinálunk, és amikor megkérdeztem Davidet, mi volt ez, azt felelte: ’Nem tudjuk, de nem is érdekel.’” A filmet látva úgy találtam, hogy rendkívül egyértelmű és világos.
Robert Pattinson: Az első vetítésen egyedül voltam és zavartan jöttem ki róla. Abban az időben a zene még nem volt hozzáadva. Majd újra láttam de már másokkal és nagyon készségesek, fogékonyak voltak. Nem tudták abbahagyni a nevetést, így azt gondoltam: „Oh, nos mégiscsak működik.” (Nevet.) Alig várom, hogy láthassam miként fog reagálni rá a közönség. Ez az első alkalom, amikor úgy tudtam valamit megnézni mint „filmet”, mert a Cosmopolis teljes egészében David Cronenberghez tartozik. Ez tényleg az ő filmje.

Premiére: Legyünk őszinték, ez a tiéd is…
Robert Pattinson: Ez színtiszta Cronenberg, ehhez kétség sem fér. A legtöbb rendező megfogja a kezed, és azt mondja: „Segíteni fogok, hogy arra haladj amerre kell." David felvesz egy jelenet aztán azt mondja: „Rendben, ez jó, haladjunk!” Tényleg érzékeny a színészek teljesítményét illetően, nem fog sok tanáccsal ellátni de hátborzongatóan pontos. Semmi sem kerüli el a figyelmét, csak egy másodpercre legyél dekoncentrált, és azonnal észreveszi. Szinte nyugtalanító ilyesvalakivel együtt dolgozni. A búcsú avagy záró bulin megkérdeztem tőle, hogy látott e már néhány megvágott jelenetet, ő pedig azt válaszolta, hogy már megnézte az egész filmet! Már megvágta. Mivel nagyon kíváncsi voltam megkérdeztem tőle, hogy „Szóval, tudod már hogy miről is szól?”
„Egyáltalán nem, de jó, vicces.’” Majd idézett nekem Fellinitől, miszerint az a film halott ha több kérdést nem vet fel. A forgatáson David élvezte a zűrzavart, még a legtapasztaltabb színész is úgy mint Paul Giamatti.

Premiére: A rendező állítólag mindig egy lépéssel előrébb jár…
Robert Pattinson: Valamint feltételezhetően semmitől sem fél. Soha nem dolgoztam még olyan forgatókönyvíróval, aki ennyire magabiztos a képességeit illetően. Ha megakadt egy jelenet felvételénél, mással próbálkozott. Kívülről tudta a forgatókönyvet, szóval ezt megengedhette magának. Ez először nyugtalanító volt, de mivel minden egyes jelenetben benne vagyok, én is bebifláztam az egész forgatókönyvet, mint egy színdarabot.

Premiére: Az egészséges ha egy színész fél, nem igaz?
Robert Pattinson: Az első forgatási napon ezt nem mutattam ki. Miközben felkészültünk az első jelenet felvételéhez Sarah Gadon (aki a feleségét alakítja) megkérdezte tőlem: „Szóval, hogy készültél fel a szerepre?’ Felkaptam a vizet, kiabálva nagyon dühösen hagytam ott a limuzint: „Hogy merészelsz kétségbe vonni? Megpróbálsz tesztelni vagy mi?” (Nevet.)

Premiére: Cronenberg azt mesélte stresszes voltál amiatt, hogy szerinted tönkreteszed a filmjét.
Robert Pattinson: Egy olyan fázison megyek keresztül, amikor megpróbálom meghatározni, hogy színészként mit tudok elérni és mit nem. Ez még bonyolultabb, amikor múlttal rendelkezel, ennek ellenére az olyan emberek, mint David ennek nem tulajdonítanak nagy jelentőséget.

Premiére: Javasoltam Davidnek, hogy nézze meg az utolsó Alkonyat filmet, néha majdnem Cronenberges…
Robert Pattinson: (Nevet.) Nem hiszem el, hogy még egy rész hátra van és napokon belül utófogatunk hozzá.

Premiére: Úgy véled, hogy az Alkonyatot magad mögött hagytad?
Robert Pattinson: Igen, nem ugyanaz az ember vagyok, mint az elején. Először is, idősebb lettem… amikor be kell ülnöm a sminkesszékbe látom azokat a ráncokat, amik az idő múltával jelentek meg, ez ijesztő. És meghíztam. Mivel nem volt semmilyen ruhám amikor az első filmet forgattunk elloptam néhányat amikor befejeztük, de egyikbe sem férek már bele!

Premiére: Amikor 2009-ben először voltál Cannes-ban lázadásszerűség tört ki, ugyanis 700 rajongó várt rád. A biztonságiaknak ki kellett cipelniük az autódig, hogy kiszabadítsanak onnan…
Robert Pattinson: Idén ügyet sem fognak vetni rám: „Nem érdekel minket, nincs Az éhezők viadalában!” (Nevet.)

Premiére: Úgy tűnik randid lesz az egyik Alkonyatos színésztársaddal a francia riviérán, mivel Kristen Stewart is ott lesz az On the Road (Úton) miatt. A fesztivál majdnem olyan lesz, mint egy érettségi…
Robert Pattinson: Boldog vagyok, hogy mehetünk. A Cosmopolis forgatása során Cronenberg valamit megváltoztatott bennem. Tökössé tett. (Nevet.) Jelenleg öt projektem van előkészületben, amelyek ennek a filmnek köszönhetők. Előtte kételkedtem önmagamban. Ahogy elolvastam egy forgatókönyvet, ami tetszett is azt kérdeztem magamtól, hogy elég jó vagyok? Most azt mondom magamnak: „Bassza meg! Ha téged akarnak, hát gyerünk!”

Premiére: Mióta megcsináltad a Cosmopolist nem forgattál semmit, mintha csak arra várnál, hogy több ajánlatot kapj, amit ez a film hozhat neked. Erről van itt szó?
Robert Pattinson: Többé-kevésbé. Az év végéig a Breaking Dawn lefoglal, valamint nem sok film forog télen. Három hónappal ezelőtt elkezdtem pánikolni, majd a projektek elkezdtek megtalálni. Ha minden jól megy, idén ősszel már újra forgatok.

Premiére: Két évvel ezelőtt meglepettnek tűntél, amikor fel akartak venni bizonyos filmekre és azt mondtad, hogy addig kell a vasat ütni amíg meleg. Úgy érzem, hogy megváltozott az, ahogy a színészkedésről vélekedsz. Most tudod, hogy hová akarsz eljutni.
Robert Pattinson: Mindig is jó filmeket akartam csinálni. De előtte sokkal inkább az a típus voltam, aki berúgott és azt mondta: „Ha az emberek nem kedvelnek, hát megbaszhatják!” (Nevet.) Manapság ez már más: azt szeretném, hogy azok az emberek akiket tisztelek viszonttiszteljenek. Könnyűnek tűnik, amikor ilyeneket mondasz, de néha időbe telik felismerni, hogy a mások tiszteletet kivívni a legfontosabb. És az erről való nyafogás nem tesz sikeressé. Amikor David a semmiből előbukkant felajánlva a Cosmopolis főszerepét, tonnányi kérdésem volt hozzá. Pontosan tudni akartam, hogy mit lát benne, mit gondol rólam… de nem tudott válaszolni ezekre a kérdéseimre.

Premiére: A Cosmopolis teasere bombaszerű hatást váltott ki az interneten…
Robert Pattinson: Nyolc éve csinálok filmeket és gyakran kritizálnak, majd hirtelen ez a teaser kikerült és mindenki izgatott lett. „Nagyszerűnek tűnik! Ebben jó!” Ez nevetséges. Így érted meg, hogy miként is működik néhány kritikusi elme.

Premiére: A legtöbb kritikus azt mondta, hogy rossz vagy anélkül hogy láttak volna bármilyen filmben. De jó voltál az Alkonyatban!
Robert Pattinson: Talán néhány jelenetben… próbálkoztam… szeretnék egy kérdést feltenni azoknak, akik szerint elkezdtem jól színészkedni: Mit gondolsz mit csináltam én az Alkonyatban? Úgy gondolod, hogy így viselkedem alapjáraton? Nem, színészként döntéseket hozol. Viccesnek találom, amikor olyanokat olvasok, hogy (drámai hangon): „A Cosmopolis-szal végre bebizonyítja, hogy tud színészkedni?” Mit is akar ez jelenteni?
***  Folytatás hamarosan. ***

1 megjegyzés:

Érdekes figura ez a Rob. Soha nem tudom, mikor mi motiválja, annyira nem "színész"es, hanem "csak egy srác a gimiből" típus. És mégis marha jó. Én kedvelem, mint színész és nem érdekel, a kritikusok, mint mondanak róla, mert nekem nagyon Edward (volt) az Alkonyatban. És szurkolok neki, hogy klassz karrierje legyen. Ez a film pedig érdekesnek ígérkezik. És mivel nem az a kifejezetten tinifilm, tényleg "robbanthat" is vele.

Különben az interjúból csak én érzem úgy, hogy sokat ért is az elmúlt években? Most már a nyilatkozatai is kevéssé laza csávós vagyok érzetűek, egyre inkább látni mögöttük az alázatos színészt.