2011. október 19., szerda

Glamour Facebook interjú Melissa Rosenberggel

Múlthéten a Glamour Facebook oldalán a rajongók kérdezhettek Melissa Rosenbergtől, a Twilight széria forgatókönyvírójától. Melissa kérdésekre adott válaszainak egy részét témákra bontva lefordítottam:

A Twilight Saga befejezéséről:
„Abban a pillanatban amikor befejeztem az utolsó film utolsó forgatókönyvét – szomorúnak (elhagyni Stephenie világát… plusz annyira imádtam együtt dolgozni ezzel a csapattal), szabadnak (itt volt az ideje már a tovább lépésnek), nyugtalannak (vajon mi lesz a következő?!), és izgatottnak is (látni, hogy Bill miként kelti ezt életre) éreztem magam.”

A Breaking Dawnról:
- „Azt kell mondanom, hogy a nászutas jelenetek. Nagyon romantikusak és játékosak. Remek látni, hogy Bella és Edward jól érzik magukat.”
- „Mivel a könyvből két filmmé szeltük, így sokkal több tér adódott számunkra, hogy amennyi jelenetet csak tudunk átadaptáljunk a könyvnek megfelelően. Különösen az első részt tekintve. Azt szerettük volna, hogy az összes kedvenc jelenetünket tartalmazza – persze mindenkinek más és más a kedvence, de remélhetőleg mindenki elégedett, boldog lesz.”
- „FANTASZTIKUS romantikus jelenetek várhatók Bella és Edward között! Komolyan. A menyegző igazán buja és érzelmes, a nászút valóban szexis. Bízzatok bennem.”
- „Sok vita/beszélgetés volt a farkasok közötti dialógok miatt. Végülis a könyv eléggé megszabta a leginkább narrációszerű megközelítését – de azt egy stilizált módon [jelenítjük meg].”
- „Edward a BD1 elején valóban boldog, elégedett – és igen, ez egy tudatos döntés volt! Hisz elveszi Bellát! Ö a legboldogabb vámpír a Földön. Majd a nászút, a bonyodalmaktól eltekintve, igazán játékos és romantikus. Majd a dolgok elkezdenek nagyon sötété válni, igazán gyorsan, ezek Edward életének legsötétebb pillanatai.”
- „Láttam már pár verziójú vágást, és a legújabbat hamarosan látni fogom. A múltkorinál ott ültem néhány emberrel a moziban, és zihálást, levegőért kapkodásra emlékeztető hangokra lettem figyelmes – egy pillanatig aggódtam, arra gondoltam, hogy oh ne, nevetnek (egy nagyon komoly jelenetnél). Majd rájöttem, hogy nem, ők valójában sírnak. Nem csak simán sírtak, hanem zokogtak!”
- „Négy év alatt, miközben a Dextert írtam, rájöttem hogy a legfélelmetesebb nem szükségszerűen az amit látsz is, hanem az amit NEM. A könyv megadta az irányt – mindent Bella szemszögéből. Ez átadja Bella, Edward és Jacob rémületét is. Valamint Bill igazán intenzív módon rendezte meg – megigézett az egész.”
- „A legfontosabb jelenetek forgatásánál ott voltam! Az esküvőnél például! Ha közelebbről is megnézed, láthatsz a násznép között (a producerünk, Wyck Godfrey és Stephenie mellett!)”
- „Nézni Kristent és Robot megtestesíteni ezeket a karaktereket egy forgatókönyvíró számára (de bárki más számára is) egy álom. A közöttük lévő kémia bámulatos, és igen ritka. De Jacob írni, követni a fejlődését, értelmezni a szenvedélyét, hevét és humorát – egyszerűen szórakoztató volt.”

A Stephenie-vel közös munkáról:
„Stephenie egy csodálatos munkatárs. Ő, úgy mint a producerek, a rendező és a stúdió, a folyamat minden fázisában visszacsatolással bírtak felém – lehetett szó az első vagy az utolsó vázlatról. Továbbá amikor elakadtam egy jelenetnél, vagy a történetvezetésben felhívtam vagy emaileztem neki – rákérdezve bizonyos karakterek háttértörténeteire, vagy akár egy farkasok bundájának színére vagy csupán ötletekre.”

A Bill Condonnal közös munkáról:
„A 20 éves pályafutásom alatt számos rendezővel dolgoztam. És természetesen, egyedül a Twi-szériánál többükkel működtem együtt – akik MINDANNYIAN igazán egyedülállóak, nagyszerű tapasztalatokkal gazdagodtam (és ezt nem csak úgy mondom). De azt kell, hogy mondjam a hosszú karrierem során a Bill-lel közös együttműködésem volt a legjobb író/rendező kollaboráció, amiben valaha is részem volt. Azért vélem így, mert ő maga is forgatókönyvíró (ráadásul Oscar-díjas!) Közös nyelvet beszélünk – a történet, a szerkezete, a karakterek és a témát illetően is. Segített, hogy a karaktereket új érzelmi mélységekbe vigyem… Nagylelkű, bőkezű és együttműködő személyiség.” via

1 megjegyzés:

Az mit jelent, hogy a farkasok közötti dialógusokat stilizált módon jelenítették meg?