2011. október 4., kedd

Guri Weinberg blogbejegyzései: Cigi és MAP

Edit elkészült Guri Weinberg (Stefan) legutóbbi blogbejegyzésének fordításával (köszönjük!), amelyben beszámol egy közte és Rob között zajlott vicces szituációról valamint a MAP-hoz kapcsolodó jótékonysági kezdeményezésről.
"Abbahagyom a dohányzást. Azért mondom jelen időben, mert még mindig nem érzem magam elég magabiztosnak ahhoz, hogy múlt időben mondjam. Már annyiszor estem vissza a nem dohányzó időszakból, hogy az egész egy véget nem érő folyamatnak tűnik. Azok, akik tervezik, hogy dohányozni kezdenek – légyszi, vágjátok pofon magatokat a kedvemért. Nevetségesen kényelmetlen érzés az, amíg a méreganyagok távoznak a szervezetből a leszokás alatt.

És hát tudjátok, hiányozni kezd a dolog. Pontosabban, a kapcsolatteremtő hatása kezd hiányozni. A Breaking Dawn forgatásakor, mikor kimentem a szünetben elszívni pár slukkot, általában már ott találtam a cigiző Rob Pattinsont. Ilyenkor általában elkezdtünk valamiről beszélgetni, ő is egyre jobban belemerült a dumálásba, aztán mikor elszívta a cigijét, akkor kért még egyet tőlem. Rágyújtott, és dumáltunk tovább. Aztán én gyújtottam rá egy újabb szálra. Így láncdohányoztunk, és addig folytattuk, míg vége nem lett a szünetünknek. Utálom azt mondani, hogy így ismertük meg egymást igazán, de tényleg így ismertük meg egymást igazán. Mikor ment a forgatás, rengeteget cigiztem. Szarul éreztem magam, rosszul néztem ki, stb, stb. Úgyhogy végül azzal a felkiáltással kezdtem a napot, amit a feleségem már túl jól ismer a sok sikertelen próbálkozásom után, miszerint: „Abba fogom hagyni a dohányzást!”
Rob rám nézett, és azt mondta: „Tudod, hallottam, hogyha 30 éves korod előtt abbahagyod a dohányzást, akkor kitisztulnak teljesen a méreganyagok.”
Mivel én már túl vagyok a 30-on, ez nem jelentett túl sok jót.
„Hé Rob, én már elmúltam 30.”
Rámnézett, és totál unottan azt mondta: „Tudom.”
Csönd. Vártam volna, hogy most jön a „de”… ami csak nem jött.
„Hát, micsoda kis édi napsugár vagy te! Tudod mit, tegyél meg nekem egy szívességet – MAP!”
Ezen elkezdett röhögni. Mondani akart volna valamit, de annyira nevetett, hogy egyszerűen nem ment neki. Intenzív felháborodást színlelve elindultam, hogy felmenjek a szobámba.
„Figyelj haver. Mennem kell. A Costco-ban(áruház) kiárusítást tartanak a koporsókból, és ez nyilvánvalóan már pillanatok kérdése az én koromban!”
Most már annyira nevetett, hogy alig kapott levegőt. De azért elgondolkoztam… haver… túl régóta bagózom már. Úgyhogy abbahagyom. Megint. Nem túl szokatlan tőlem. Ami szokatlan, hogy most minden többletenergiámat belefektetem.

Amióta megírtam a MAP sztorit, a weboldalamat elárasztotta a tömeg, több, mint egymillió látogatót produkált. A rajongóknak igencsak megtetszett a dolog, és elkezdték használni is. Látom, hogy a rajongók mondogatják egymásnak Twitteren, hogy MAP, a stábtagokat is elküldik a p****ba, és napi szinten kapok én is több MAP beszólást. Ez az egész adott a feleségemnek egy ötletet. Mi lenne, ha a MAP jelenséget összekombinálnánk kisebb, helyi jótékonysági szervezetekkel, amik igencsak figyelmen kívül vannak hagyva, ha adakozásra kerül a sor. Vajon az emberek „Elmennének a p****ba” a jótékonykodás kedvéért? El kell ismerjem, annak a gondolatán, ahogy az emberek azt mondogatják, hogy MAP a jótékonykodás kedvéért, sírva nevetnék, de emellett még ott van az adakozás szempontja is. Így az emberek sem gondolnák, hogy csak a baromkodás miatt vagyok benne a MAP-mozgalomban…

Szóval, elutaztam New Jersey-be (JERSEY!), hogy részt vegyek egy rajongói találkozón a Twi-fanokkal, és úgy gondoltam, hogy ez a tökéletes lehetőség arra, hogy némi reakciót váltsak ki az ötletemmel, és visszajelzést kapjak. Először Gil Birminghammel találkoztam. Imádom Gilt! Ő aztán tényleg két lábbal áll a földön, és nagyon jópofa, emellett ő volt az a színész, aki bevezetett a rajongói találkozók, a rajongók, és az egész Twilight világ rejtelmeibe az első rajongói találkozómon, Nashville-ben. Úgyhogy mikor találkoztam vele New Jersey-ben, egy kicsit meglepődtem, mikor a „Hé, Gil!” felkiáltásomra a válasz ez volt:
„Hé, MAP!”
Ránéztem, eléggé sokkolt a dolog: „Ó, haver. Honnan tudsz te erről?”
Mosolyogva mondta: „Viccelsz? A MAP sztorid már világszerte ismert!”

Hűha, gondoltam. Úgy látszik, már a farkasok is tudnak a dologról. Nem dolgoztam a farkasokkal az emberi formájukban, szóval reménykedem, hogy szerintük is vicces ez az ostoba játék, ami azért még egészséges keretek között zajlott.

Így aztán elhatároztam, itt az ideje hallani a rajongók véleményét a „MAP a jótékonykodásért” ötletemről. Azt tudom, hogy imádják a MAP dolgot, erre bizonyíték az egyik kedvenc rajongóm, aki a hajába nyíratta a MAP betűket. Charlie Bewley-nak és nekem épp közeledett egy találkozóm néhány rajongóval, és úgy gondoltam, az lesz a tökéletes alkalom, hogy megtudjam a reakciókat.

Mint általában, csak úgy kiböktem: Szóval arra gondoltam, hogy pénzt fogok gyűjteni jótékony célokra pólók, és hasonlók eladásával. És el fogom nevezni „MAP a jótékonykodásért”-nak.
Ezután volt egy röpke pillanatnyi csend, majd mind nevetésben törtek ki. Charlie meg aztán főleg. Végül is, ő indította el az online verzióját a twitteren a vámpír MAP játéknak, ami aztán a blogbejegyzésemhez vezetett. A Twifan, aki a MAP feliratot borotváltatta a hajába szintén nagyon jól szórakozott a dolgon, úgyhogy elég magabiztosnak érzem magam az ötletemmel kapcsolatban.

Úgyhogy eldöntöttem. Nyitok egy boltot, és a bevételt kisebb jótékonysági szervezeteknek adom. Itt az egyik dolog, amivel meg kellett birkózni. Én állandóan nyomott mintás pólókat hordok. Azt akartam, hogy bármit is áruljunk az üzletben, az olyasmi legyen, amit én is felvennék. És ne csak egy Twilight-os eseményre. Szóval részemről a Cafepress (pólóbolt) alapból ki lett lőve. Annyira azért nem szeretem a termékeiket, és szerintem az áruk is túl magas a minőséghez képest. Úgyhogy találtam egy másik on-line pólóboltot, akiknek én is hordanám a termékeit, és az áraik is sokkal jobbak, így több profit jut a jótékonyságra.

A következő kérdés a dizájn (kinézet) volt. Megint csak, fontos volt nekem, hogy olyan legyen a kinézet, amit bárhol hordhatok (vagyis: nem lehet az összes elképesztően idióta, és némelyiken a MAP felirat se legyen olyan feltűnően jól olvasható). Viszont ez ugye jótékonyságra megy, úgyhogy az ár fontos volt a grafikai tervezésnél. Én is terveztem néhány grafikát, és néhány olyan is készült, ami nem került sokba.

Ezután következett a jótékonysági szervezet kiválasztása. Rengeteg olyan szervezet van, amit szeretnék támogatni, pontosabban bármi, ami a gyerekekkel, vagy az állatokkal foglalkozik. Úgyhogy ahelyett, hogy egy szervezetet választanánk, minden negyedévben más szervezetnek adományozzuk a bevételt.

Úgyhogy 2011. december 31-ig a „MAP a jótékonykodásért” a bevételét a Children of the Night elnevezésű szervezetnek adja. Ezt a jótékony szervezetet már évek óta támogatom. A feleségem önkénteskedett ott évekkel ezelőtt, és annyira lenyűgözték ott a gyerekek, az alapító, és a dolgozók, hogy az ő elkötelezettsége feléjük engem is arra sarkallott, hogy foglalkozzak az üggyel. Ez tényleg egy csodálatos hely, egy utolsó menedék a Los Angeles utcáin kallódó gyerekeknek. Ha nem tetszenek a boltunkban árult dolgok, akkor kérlek fontoljátok meg, hogy közvetlenül nekik adományoztok. Elképesztő mennyiségű jót tesznek.

2012. január 1-étől március 31-ig a bevételt egy helyi állatmentő szervezetnek adományozzuk a keleti parton. Twitteren volt egy rajongó, aki felhozta ezt a helyi szervezetet, akik segítenek örökbe adni az olyan állatokat, amelyek nem annyira népszerűek az örökbeadásnál – mint például a pitbullok. Nemsoká több infó is érkezik erről a nemes célról.

Az áprilistól kezdődő időszakra nyitott vagyok a javaslatokra. Szóval ha tudtok olyan kicsi, helyi, nagyszerű jótékonysági szervezetről, akiknek egy kis MAP/TwiLove-ra van szükségük, csak küldj nekem egy e-mailt.

Nem is mondanék többet, itt a GFYS4Charity oldala. Használjátok a kategória választó listát, úgy könnyebb. Mondjátok el a véleményeteket, akár jó, akár rossz. Ez az egész egy teljesen új dolog nekem, úgyhogy minden segítség elkél.

És kérlek, valaki mondja meg Daniel Cudmore-nak, és Toni Trucks-nak, hogy a jövendölésem, miszerint a nevük az első oldalon fog szerepelni a MAP (GFYS) Google-ben való keresésében mára valóság!

Nyertem…."

3 megjegyzés:

Én 16 év cigi után most 7. hónapja nem gyújtottam rá. :) De mondjuk az nem sokat segített, hogy Rob meg Kristen is látom és tudom hogy szívja... De egyszer talán rájönnek, arra amire én is :))

Gratulálunk, csak így tovább! ;)

Köszönöm drága Barbi, egy teljesen más életem van azóta és persze mondanom sem kell hogy ezerszer de ezerszer jobb :)
Én pedig szeretnék gratulálni az oldalatokhoz. Mindig ez az első amit megnézek, mikor bekapcsolom a gépet. Nagyon köszönöm a rengeteg fordítást és képet, igazán elismerésre méltó munkát végeztek, és csak annyit tudok mondani a magam és családom nevében: Thank you so much :)