2011. április 19., kedd

Dark Magazin: „Jobban szeretek állatokkal dolgozni, mint emberekkel.”

Amikor fiatal, helyes és a Twilight-nak köszönhetően nagyon híres vagy, lehet, hogy örökre ilyennek skatulyáznak be. De Robert tehetsége összekapcsolódik azzal a képességével, hogy folyamatosan dolgozik és hogy Edward Cullen-től teljesen eltérő karaktereket alakít. A Remember Me című dráma után, egy újabb szerelmi történetben láthatjuk az Academy Awards győztes Reese Witherspoon-nal (A nyughatatlan) és Christopher Waltz-cal (Becstelen brigantyk).
A Dark Magazine-nak beszélt nem mindennapi tapasztalatáról, miközben Jacob-ot játszotta; egy fiatal férfit, aki a szülei tragédiája után abbahagyja az állatorvosi tanulmányait, és megváltoztatja az életmódját, amikor csatlakozik egy cirkuszhoz. Beleszeret egy fiatal nőbe, Marlena-ba, és meglepő módon egy elefántba: Rosie-ba. A történet Amerikában játszódik az 1930-as években… a mozikban Franciaországban pedig május 4-től.

Szia Robert, beszélnél Jacob-ról, ki Ő? Hogyan csatlakozik a cirkuszhoz?
Jacob állatorvosnak tanul a Cornell Egyetemen, éppen a záróvizsgáit tenné le, amikor a szülei meghalnak egy autóbalesetben. Néhány hónap alatt összeomlik az élete. Felugrik egy vonatra, hogy előröl kezdje az életét és, hogy találjon egy állást valahol, majd felfedezi, hogy egy cirkuszi vonatra szállt. Az első nap meglátja Marlena-t és ez a két fő oka annak, ami miatt maradni akar és a cirkusz részéve akar válni. Fokozatosan sikerül elfogadnia az új életét és beleszeret Marlena-ba. Majd egyúttal sikerül mindent szét is rombolnia. (Nevet.)

Hogy jellemeznéd Jacob-ot?
Jacob nem tud semmit a cirkuszról. Az elején önbizalom hiányos és idealista. De hamarosan megismeri a cirkusz világát; a gazdasági válság közepén ismerkedik meg vele, ami úgy tűnik, hogy a magába vetett hit utolsó kis maradékát is tönkreteszi. Megismerkedik August-tal, egy nagyon erőszakos emberrel. Jacob több megpróbáltatáson megy keresztül, sok nehézséggel kell szembenéznie a történet során, s a végén rájön, hogy a körülmények ellenére is megtartotta az idealizmusát. Szerintem ez tetszik meg Marlena-nak, ez ösztönzi arra, hogy kövesse Jacob-ot. August egy gyakorlatias ember. Úgy gondolja, hogyha mások előtt nem tűnne ridegnek és durvának összeomlana a világa. De Jacob máshogy látja a dolgokat. Az életstílusa teljesen különbözik August-étól.

Könnyen tudtál azonosulni a karakterrel?
Igen. Igazság szerint, jobban szeretek állatokkal dolgozni, mint emberekkel. Rájöttem, hogy minden állatnak van gyengéje. Csak egy kis mentacukorra van szükséged, hogy az elefántok szeressenek. Kiderült, bármit csinálhatok a zsiráfokkal, ha a kezed almaleves. Még az állatidomárok is megdöbbentek. Volt egy 6 hónapos zsiráf a forgatáson és az idomárok nem tudták rávenni arra, hogy azt csinálja amit Ők akarnak. Almalével borítva mentem el megnézni a zsiráfot, aki ezután mindenhova követett. Mindenki olyan volt, hogy „Hogy csináltad? Miért csinálja azt amit mondasz neki?”

Olvastad Sara Gruen könyvét, a „Water for Elephants”-ot?
Mielőtt megkaptam volna a szerepet nem olvastam, de amikor elkezdtem, nem tudtam abbahagyni. A repülőn olvastam miközben a Twilight néhány jelenetének az újraforgatására mentem és a mellettem ülő férfi is ezt olvasta. A visszaúton a szomszédom szintén. Nagyon fura volt. Tudtam, hogy a könyv az USA-ban bestseller, de azt hiszem más országokban is sikeres. Olyan érzésem van, mint a Twilight könyveknél. Amikor elkezdtük forgatni az első filmet, egyre több ember fedezte fel a könyvet, az eladás fellendült és a könyv egyből népszerűvé vált. Néhány ember már azelőtt is hallott a „Water for Elephants”-ról, majd mostanra hirtelen mindenki olvasta a könyvet.

Ez a szerep sokkal másabb mint, amit a Twilight-ban játszol. Érdekes és izgalmas élmény volt?
Döbbenetes volt. Nagyszerű volt együtt dolgozni ilyen nagy színészekkel. Nem nagyon tudtam, hogy mire számíthatok amikor leszerződtem. Aztán találkoztam Tai-jal, az elefánttal és annyira elképesztő volt, hogy mindenféleképpen meg akartam csinálni! (Nevet.) Az első naptól kezdte egy nagyszerű élmény volt. Úgy tűnt mindenkit mélyen érintett a projekt, a forgatáson mindenki meg volt győződve arról, hogy a film rendkívüli lesz.

Szóval, milyen volt Tai-jal dolgozni, szerelmes lettél?
Majdnem! (Nevet.) Nagyon szomorú voltam, amikor a forgatás után el kellett válnom Tőle. Nagyon rendkívüli karizmája van. Fura – valószínűleg ugyanez lehet más elefántoknál, hiszen hatalmasak. Amikor mellettük vagy nyugodtnak érzed magad. Könnyen el tudtam tölteni egy napot Tai mellett ülve. Sose tudott volna rád taposni vagy bántani mert mindig pontosan tudta, hogy merre vagy. Ezeknek az állatoknak nagyszerű személyiségük van – legalábbis Tai-nak. Nagyon kedves.

Forgatási titkok
Ha a könyv nem lett volna Franciaországban ennyire népszerű, a hollywoodi új generációs topszínészek küzdöttek volna a szerepért: Channing Tatum (G.I. Joe, Kedves John), Emile Hirsch (Út a vadonba) és Andrew Garfield (Social Network - A közösségi háló, Pókember) volt meghallgatáson, de Robert Pattinson volt az, akit kiválasztottak. Reese Witherspoon és Robert már játszottak együtt a Vanity Fair-ben. A Water for Elephants-ban szerelmesek, míg a Vanity Fair-ben Reese Rob anyját játszotta.
Fordította: Niki

0 megjegyzés: