2011. április 23., szombat

Kibeszélő - Twilight Saga nagykalauz

Itthon is megjelent a legutolsó, mindenre választ adó nagy összefoglaló kalauz, melyben többek között részletesebben megismerhetjük Alice és Victoria vámpírrá válásának történetét, valamint teljes karakterleírások, illusztrációk és a Stephenie inspirációját adó dalok, történések kaptak még helyet.
Ha már végeztél vele, vagy csak épp elkezdted, vagy csak ajánlani szeretnéd ne fogd vissza magad és kommentelj! Írd meg a könyv mely része tetszett a legjobban, kinek a háttértörténete volt a legmeglepőbb, milyen új infót találtál amire korábban még csak nem is gondoltál? A Twilight képregény illusztrátorának munkáját se hagyjátok szó nélkül, van akinek bejön a manga stílus viszont van akitől távol áll ez a fajta ábrázolás mód.
Várjuk a véleményeket ezekről és minden másról is ami olvasás közben felmerül/t Bennetek! :)

9 megjegyzés:

Online hol lehet megtalálni? Szeretnék előtte beleolvasni, mert nem lesz pénzem megvenni most...

Angol: gugli-->twilight official guide pdf 4shared -->második link (magyar sztem még nincs)

Én belelapoztam a Libriben: képileg nem tűnt olyan veszélyesnek, mint előzőleg gondoltam, illetve "sok a betű benne" :), szóval olvasmányosnak tűnik, meg úgy visszamennék ennek a hangulatába, szóval felötlött, hogy megveszem majd. Azért én se kapkodom el, úgyhogy várom én is a véleményeket. Mert abban nem vagyok biztos, hogy hosszútávon az is lekötne, hogy Michael Newtonnak hanyas lába van, és milyen biciklije. Mert ilyen karakterleírásokat is láttam a könyvben :)

én mindenképp megveszem (meglegyen a teljes sorozat), de még gondolkodom a fa-bőr kötésen vagy a keménykötésűen
anyuék próbálnak lebeszélni a díszkötésről mert nagyon drága és inkább a keményfedelűt vegyem meg
meg lesz fa díszdoboz is és az is gondolom drága

Átlapozgattam az angol nyelvűt itt online, és arra jutottam: kizárt hogy megveszem! :):) Persze lehet magyarul jobban megfog, de nem hinném! :)

Én megvettem és mostanra ki is olvastam (többé-kevésbé). Érdekes, mert ahogy többen írtátok valóban nem kötött le annyira, mint maguk könyvek tették. Részben azért, mert számtalan olyan tény van benne leírva, ami a könyvekből/filmekből kiderült már, vagy interjúk alkalmával említésre került. Így nekem hullámzott, mikor olvastam lelkesen, és hol volt kicsit unalmas. (Például Carlisle története majdnem egy-az-egyben benne van az Alkonyatban).
Nehezen vettem rá magam, hogy végigrágjam az egész "interjút", amivel a könyv kezdődik, de megérte, mert kiderül belőle hogyan is áll Steph a történeteihez, karaktereihez. Ilyen szempontból nekem nagyon érdekes volt elolvasni ezt a részt.
És akkor a fekete-leves, ami nekem nem tetszett benne:
Nem értem miért kellett pár mondatban összefoglalni a fejezetek jelentős eseményeit. 40 oldal arról, hogy melyik fejezet kb miről szól. Értem, hogy áttekintés és kalauz, de bevallom az Alkonyatra vonatkozó rész után átlapoztam... :$
Valamint, a vérfarkas családfák nekem kicsit összevisszák! Mármint az, hogy a 4 családfa között milyen kapcsolatok is vannak.

Aztán most a kellemes rész, ami tetszett :D
Nagyon tetszettek a történetek, különösen az olyan karaktereké, akiknek a hátteréről kevés derült ki. És érdekes volt az, hogy a szereplő fontosságával változott a történetének a hossza. A vámpírok esetében tetszett, hogy akinek különleges képessége van, annál miként volt ez jelen még ember életében, vagy mivel magyarázza, hogy ez alakult ki nála.
A Twilight-képregény rajzolójának képei nagyon tetszettek. Közvetlen előtte "olvastam" a képregényt, és nagyon tetszettek a rajzok benne. Alice-t én sokkal inkább így képzeltem el, mikor anno olvastam az Alkonyatot.
Carlisle pedig.... Peter is a szívem egyik csücske, különösen a mosolyával, de ez a kép, ami Róla van a Kalauzban... kicsit olyan magam-alá-piszkítós.... (pedig nem esetem a szőke)
Nagyon tetszett a járművekről szóló rész, ahol egyik-másikat párhuzamba állították a tulajuk jellemével! Egészen más színben tünteti fel a kocsit!
Amire nagyon kíváncsi voltam (lehet részben mert a könyv végén volt) az a zenéket bemutató fejezet, amelyek megihlették Stephenie-t. Már korábban az oldaláról összevadásztam a zenéket és nagyon sok kedvencem van belőle, és tényleg sok illik a könyv adott részének hangulatához! Például én nagyon boldog lennék, ha a Blue October szólna Jacob és Bella beszélgetése alatt az esküvőnél! Vagy legalább felcsendülne. Az a szám nekem mindig Bella és Jacob dala lesz, úgy, ahogy Travis - Why does it always rain on me? pedig Forks-é :)

És egy kérdés többször is felmerült bennem, ezért gondoltam itt felteszem: Az Alkonyat könyvből kiderül, hogy Billy cukorbeteg? Vagy ez csak a Kalauzban van leírva?

Bár nem olvastam ki olyan gyorsan, mint a többi könyv bármelyikét, de nem bántam meg, hogy megvettem, mert ahogy sokfelé értesülhetünk a könyvről: Tényleg jól mutat a másik néggyel a polcon :) Kicsit olyan az egész, mint az extrák között a Behind The Scenes rész :) amikért pedig rajongok ;)

Helló!
Hát nekem nagyon sok minden nem tetszett a kalauzban. Szerintem egy ilyen könyvnek arról kellene szólnia, hogy az eddigi kétes dolgokat megvilágítsák. Ehelyett ugyanolyan kétértelmű megfogalmazások vannak benne mint a regényekben. Mondok példát: Embryről ugye nem derül ki, hogy ki az apja-Billy, Harry vagy Sam apja- és a kalauzban sem. Ott is fel van sorolva a három lehetőség. Aztán az, hogy Leah miért lett vérfarkas, a kalauzban is csak elmondják, hogy van aki így gondolja van aki meg úgy. Mikor olvastam volt még ilyen de ez a kettő bosszantott leginkább, mert én azért vettem meg, hogy ezeket megtudjam. Na mindegy. Alice története viszont nagyon jó hogy bekerült és Alec és Jane története is kiráky. Összességében nekem nem tetszik, én azt ajánlom ne vegye meg az aki tudni is szeret valamit és nem csak azért akarja megvenni mert jól mutat. Persze ez sem baj, sőt!
Vivica

Hali!

Én ballagási ajándékként kaptam meg. Kemény kötésű változatban, hát mit ne mondjak volt ára, de megéri. Nagyon jó! Minden le van írva, a szereplők élettörténete, és a jellemzőik. kimaradt jelenetek a könyvből, idő átvezetés (az volt a kedvencem)A vámpírok mellet természetesen a farkasok is szerepelnek, mind le vannak rajzolva, és az ő életüket is leírja. Őszintén meglepődtem mikor olvastam, sok olyan dolgot is megtudtam, ami eddig nem igazán jött le a könyvekből, szóval én csak ajánlani tudom. De azért látom a többséget nem kötötte le, hát erre csak annyit tudok mondani, azokra a részekre koncentráljon mindenki, amik igazán fontosak. Én a vámpírokra voltam kíváncsi megelégedtem vele, a vérfarkasok annyira nem izgattak. És ha már valaki gyűjtő, legyen meg neki ez :)

Sziasztok! :)
Tudom, hogy ez a bejegyzés már régi , de gondoltam, hogy megosztom veletek ezt az észrevételemet;
A könyv szerint a Cullen klán részletes bemutatásánál azt írják, hogy Edward 2003-ban ismerte meg Bellát. Ez ha minden igaz valamiféle elírás lehet, ugyanis mindössze másfél éve ismerték egymást (2005.február - 2006 - ig követhetjük a történéseket kettejük között a könyv szerint.)Számításaim szerint mivel Bella 2006.09.13-án vált vámpírrá, azaz 3 évet kellett volna együtt tölteniök.
A Twilight könyveket olvasva végigkövethetjük, hogy, 2005 február környékén költözött Bella Forks-ba, vagyis ekkor ismerte meg Edward-ot. Április környékén jöttek össze. 2005 szeptember 14-én szakítottak, Bella 18. születésnapja után egy nappal. Következő évben 2006-ban március környékén kibékült Edward-dal. Ebben az évben június-julius-ban jöttek az újszülöttek. Augusztus 13-án volt az esküvőjük majd pedig rá egy hónapra 2006. 09. 13-án Bella vámpírrá lett. Ez akárhogy is számolom mindössze másfél év és nem 3 év.
Ezzel nem okoskodni szeretnék, csak gondoltam, hogy megosztom veletek az észrevételemet például ezzel a dátummal kapcsolatban. Más kisebb eltérések is vannak dátumokat nézve, csak ez azért szembetűnő volt.
Ezektől eltekinve a könyv nagyon mutatós lett. Igényesen kidolgozott és részletes és megérte az árát. :)