2009. szeptember 25., péntek

Moviehole interjú Xavier Samuellel

A fiatal ausztrál színész ezekben a napokban sok figyelmet kap a díjnyertes ausztrál horrorfilm a „The Loved Ones”, és közelgő harmadik Twilight film, az Eclipse miatt. A David Slade által rendezett Eclipse-ben a 25 éves színész Riley-t, a jóképű főiskolai hallgatót alakítja, aki csatlakozik a gonosz Victoriához (Bryce Dallas Howard), hogy megöljék a főszereplőt, Bellát (Kristen Stewart). A Moviehole esélyt kapott arra, hogy Xavier-rel elbeszélgessen a filmről (hozzáteszem, hogy Xavier nem volt valami bőbeszédű):

Tudtál valamit erről a különleges franchise-ról?
Hogy őszinte legyek, nem igazán. Az első filmet a repülőgépen néztem meg. Még nem olvastam a könyveket, de most már el kell kezdenem őket. Kevés dolgot tudtam róla. Azt viszont igen, hogy rendkívül népszerű és az emberek megőrülnek érte.

Az őrület az enyhe kifejezés.
Igen. Mármint az örök szerelem ígérete, a veszély és – tudod, hogy szeretted volna megölni – ezek a dolgok azok, amik megrészegítik az embereket.

Vámpírt játszol az Eclipse-ben?
Egy újszülött vámpírt.

Egy újszülött vámpír. Végeztél valamilyen kutatást ezzel kapcsolatban?
Éjszaka a koporsóban alszanak és ehhez hasonló dolgokra gondolsz?

Vagy nézz meg egy klasszikus horror filmet, hogy megtudj mindent a vámpírok kultuszáról.
Azt hiszem, ellent kell álljak ennek a kísértésnek, mert a Twilight-ban a vámpírok nagyon különböznek. Úgy értem a kulcsfontosságú különbség az az ábrázolásmódjukban, hogy valamifajta emberség megmaradt bennük, és ha képesek rá akkor dolgozni is tudnak, sokkal kevesebb ebben a sorozatban a sztereotípia, a közhely.

Van bármilyen kapcsolatod a Kristen által alakított Bellával? Úgy értem, hogy van valamifajta kötelék köztetek?
Ez egy trükkös kérdés, hogy megválaszoljam, anélkül hogy ne áruljak is el valamit a filmből.

Lesz vagy nem lesz?
Hogyan kerülhetném ki ezt a kérdést?

Nagyon jól csinálod. David Slade a harmadik film rendezője.
Igen, David bámulatos.

Most azon töprengek, hogy vajon tesz-e bele valamifajta nyers érzékenységet ebbe a különleges Twilight értelmezésbe.
Nos, ő nagyon intelligens, nagyon is a földön-két-lábbal álló rendező. És amit eddig tapasztaltam, az ő megközelítése a forgatáshoz teljesen különbözik az előző két filmtől.

A karaktered más könyvekben is megjelenik?
Csak az Eclipse-ben.

Felkészültél már a női rajongók rohamára, ami a filmnek lesz köszönhető?
(Nevet.) Nézd, nem tudom, hogy lehetne ilyesmire felkészülni. Csak megpróbálsz normális életet élni, még akkor is ha az emberek követnek téged és körül vesznek, míg csak a kávédra vársz.

Tisztában vagy már azzal, hogy valószínűleg a jövő évi Comic Con-on is részt fogsz venni?
Valószínűleg igen.

Ott voltam a Comic Con-on és ebben az évben beszéltem is Kristen Stewarttal. Nyilvánvalóan nagyon szürreális élmény, még olyasvalakinek is, mint Kristennek, aki hozzá van szokva ezekhez. De ez – egy érdekes tapasztalat lesz.
Igen, igen.

Ha ezt úgy kezeljük, mint a humorérzék jelét, akkor azt hiszem, jól fogod venni az akadályt.
Azt hiszem, igen. Nem vagyok annyira az érdeklődés középpontjában, mint a többiek, ezzel a dologgal ez együtt jár, de ez még nem zúdult a nyakamba.

A filmkészítés egyik előnye azt hiszem az, hogy kinyílnak az ajtók előtted. Úgy értem, észrevetted már hogy az ajtók jobban kitárultak előtted, mert ebben a népszerű filmben szerepelsz?
Igen, természetesen. Azt hiszem – a munka munkát szül. Ez lehetőség talán kinyitja az ajtókat, amik azelőtt zárva voltak előttem. Igen. Ez egy csodálatos dolog.

0 megjegyzés: