2009. október 15., csütörtök

A One magazin interjúja Taylor Lautnerrel és Robert Pattinsonnal

Edward Cullen és Jacob Black a New Moonban riválisok, azonban a valóságban barátok. Együtt elmélkednek a Saga következő részének megfilmesítéséről, az új sztáréletükről, a rajongók és paparazzik hadáról.

Mindkettőtöknek nagyon hűségesek a rajongói. De mostanára már túl tolakodó váltak?
Lautner: Azt hiszem nekem és Robert-nek nagyon különböző tapasztalatai vannak a rajongókkal való kapcsolatainkban. Ami engem illet, még mindig bízom bennünk a Twilight miatt. A támogatásuk nélkül, a producerek minden kétség nélkül lecseréltek volna Jacob szerepében az első film után.
Pattinson: Emlékszem, hogy az első film megjelenése előtt a rajongók gyűlöltek. Az Interneten csak rossz kritikákat olvastam magamról, nagyon nehéz volt éreznem ezt az utálatot. Akkoriban a rendező, Catherine Hardwicke megtiltotta, hogy elolvassam, amiket írnak rólam a web-en. Mondtam neki, hogy az anyukám küldte azokat a linkeket azon fórumokhoz, ahol kritizáltak. Azt tanácsolta, hogy bojkottáljam az összes e-mailt, amit az anyám küldd! (Nevet.) Mindaz az az őrület, amit manapság kiváltok nem felejteti el velem azokat a borzalmakat, amiket olvastam magamról a neten.

Hallottunk olyan történeteket, miszerint bizonyos rajongók rosszul viselkedtek a New Moon forgatásán…
Pattinson: Általában a többsége boldog, hogy láthat minket forgatás közben vagy ha kapnak autogrammot. De néhányuk őrült és mostanában Taylor az, aki izgatottá teszi őket…
Lautner: Oh igen, ez eléggé kínos! Egy 40 éves nő ragaszkodott ahhoz, hogy leveszi a bugyiját, hogy alá tudjam írni! A fehérnemű elején rá volt nyomtatva a nevem, úgyhogy ez igazán furcsa volt! Sajnos, nem tudod mire számíthatsz a Twilight rajongóktól…

Taylor utáltad, hogy az első filmben parókát kellett viselned. És a másodikban is hordanod kell!
Lautner: Sajnos a film első felében is viselnem kellett azt az átkozott parókát. Még így is el kell ismernem sokkal realisztikusabb/valósághűbb és kevesebbet viszketet a fejem, mint az első esetén. A New Moon elején Jacob olyan, mint ahogy megismertük barátságos, kedves és kissé esetlen. De mikor Jacob fizikailag átalakul és vérfarkassá válik, végre nem kellett a parókát hordanom! Nem hiszem, hogy Jacob el tudta volna csábítani Bellát azzal a rettenetes parókával! (Nevet.)
Pattinson: Majdnem hosszú hajat kellett viselnem a Twilight-ban. A próbák során Catherine Hardwicke-nak az az ötlete támadt, hogy Edward nagyon romantikusan nézne ki hosszú hajjal, ami szállna a szélben, tudod ilyesmi lett volna. Így a hajamat meghosszabbították. 8 órán keresztül ültem a fodrász székében, amíg felrakták a hosszabbításokat, és utáltam a végeredményt! Szerencsére Catherine tiszteletben tartott a véleményemet, és nem így kellett megcsinálnom a filmet.

Mi a kedvenc jeleneted a New Moon-ból?
Lautner: Az egyik az, ahol Jacob kinyilvánítja Bella iránti szerelmét közvetett módon azáltal, hogy azt mondja neki meg kell érteni többé nem lehetnek barátok. Átváltozik vérfarkassá, levágatta a haját, ami a változás egyik jele. Azután Jake bejelenti Bellának, hogy többé nem lehetnek barátok, mert nagyon szereti és utálja Edwardot, aki esküdt ellensége, hiszen vámpír.
Robert Pattinson: Szeretem az összes hallucinációs jelenetet Bellával, amelyek nagyon stilizáltak. Edward félig van jelen a könyvben, mert a történet Jacobra és Bellára összpontosul. A forgatókönyvíró hozzáadott néhány álomjelentet, amikben Bella azt képzeli hogy Edward követi. Lehetőségem volt egy másik szerepet is eljátszani, ami nagyon érdekes volt egy veszélyes és sötét oldalt megmutatni.

Robert bánod, hogy kevesebbet szerepelsz a New Moon-ban?
Pattinson: Épp ellenkezőleg, lehetővé tette, hogy pihenjek. Ez volt az egyik legnyugalmasabb szerepem, amit valaha is eljátszottam! (Nevet.) Igaz, hogy lehetőségem volt különböző karaktereket eljátszani, de lényeges volt, hogy a közönségnek ideje legyen megkedvelni Jacobot. Érezniük kell a szakítás hatásait és Bella hezitálását, Edward utáni vágya és Jacob közötti barátsága között. Az első három hónapom stressz nélkül telt. Minden nyomás Taylor vállára nehezedett.
Lautner: Ez igaz, nagy felelősség volt. Azt hiszem, hogy a rajongók bármilyen más színészt szeretnének aki Jacobot játssza, mert ez a karakter igazán kedves, jó. Egyszerűen szerencsés vagyok, hogy én vagyok az, akit kiválasztottak.

Taylor a fizikai átalakulásod igazán látványos. Nehéz volt?
Lautner: Sok munkát követelt meg, de úgy tekintettem erre, mint kihívásra, de ahogy felnőttem ehhez a feladathoz, már értékelem az összes erőfeszítést. A fő célom az volt, hogy ne csapjam be a rajongókat és azokat, akik bíztak bennem. De mindenekelőtt imádok vérfarkast játszani.
Pattinson: Mindannyiunkat lenyűgöztél a filmforgatáson. Néhány hét alatt változtattad magad át izomkolosszussá! Utálok sportolni, soha nem értem volna el ezt!

Chris Weitz követte Catherine Hardwicke-ot. Miben különbözik Chris tőle?
Lautner: Catherine nagyon szórakoztató, és sokat nevettünk vele. Chris jóval nyugodtabb és koncentráltabb. Catherine egy energia-bomba Chris-hez képest. Bár ennek ellenére a hozzáállása nagyon objektív. Arra törekszik, hogy gyorsan és jól dolgozzon. Meglepő, hogy mennyire hatásos anélkül hogy felemelné a hangját.
Pattinson: Chris sok mindenben tehetséges, és nagyon megnyugtatónak találtam a jelenlétét. Jól kijöttünk egymással.

Milyen volt forgatni az új színészekkel a New Moon-ban?
Lautner: Az új színészekkel forgatni - akik a Quileute törzs vérfarkasait alakították – nagyon kellemes, élvezetes volt. Az első filmnél egy kicsit egyedül éreztem magam a vámpírokhoz képest, akik szorosabb kapcsolatban voltak egymással. Így már saját törzsem/társaságom/csapatom is van, valamilyen módon. Minden színész nagyon kedves, és gyakran a forgatáson kívül is elmentünk szórakozni, amiatt hogy a képernyőn a kapcsolatunk sokkal természetesebbnek hasson. Tényleg barátok lettünk, és ez azt hiszem a filmben is látszódni fog.

Mely jeleneteket volt a legnehezebb leforgatni?
Lautner: Minden jelenet, amit márciusban forgattunk Vancouver-ben, amíg havazott! (Nevet.) Az időjárás nem kímélt minket. A hetek folyamán a nap előbújt, de mikor tavasszal forgattunk a hőmérséklet hideggé vált és póló nélkül forgattam, úgy kellett tennem mint aki nem fagy halálra.
Pattinson: Bár a kedvenc jeleneteim a víziók, de ezeket nagyon nehéz volt belerakni. Filmtrükkök segítségével erősítik fel őket. Állandóan egy zöld háttér előtt forgattam és ezeket intergrálják majd Kristen mögé a jelenetek során. A mozdulataim milliméterre ki voltak kalibrálva, nagyon bonyolult volt. De a vásznon az eredmény lenyűgöző.

Magad csináltad a kaszkadőrmutatványokat?
Lautner: Én csináltam őket, ha lehetséges volt, mert imádtam csinálni. Különösen a motoros jeleneteket. A film első felében, sokat esek, hogy megmutassam milyen ügyetlen Jacob az átváltozása előtt. Ezek a jelenetek nem voltak veszélyesek, de sokszor ismétlődnek és elképzelhető hogy kificamodik valamid. Azt kell mondanom, hogy a harcművészeti tapasztalataim sokat segítettek, mert az első dolog, amit megtanultam az az esés. Tehát elestem, újra és újra megbotlottam anélkül, hogy megsebeztem volna magam. Ezután alkalmam volt megmutatni, hogy Jacob az átváltozás után mozgékonnyá válik. Szerencsére a kaszkadőrmutatványaim többségét én csináltam.

Van olyan aspektusa a karakterednek, ami irritál?
Pattinson: Az bosszant, hogy az emberek folyamatosan úgy írják le Edward-ot, mint egy romantikus hőst. Ő ennél sokkal összetettebb. Általában a hős megmenti a bajba esett lányt a klasszikus történetekben. De épp ellenkezőleg, ebben Bella menti meg az ő életet a könyvek nagy részében. Edward-nak szüksége van rá, jobban mint Bellának rá. Legalábbis Bella mindig fordulhat Jacob-hoz. Edward senki máshoz nem….
Lautner: Olyas valakit játszani, akit Bella elutasított, nem könnyű eljátszani! Ha tehetném újraírnám a forgatókönyvet, és Team Jacob nyerné meg a harcot! (Nevet.) De valójában, nem panaszkodom Jacob miatt. A New Moon-ban bizonyos módon lehetőségem volt két szerepet is eljátszani. Jacob annyira különbözik az átváltozása előtt és után, olyan mintha egy másik személyt játszanák.

Hogyan viseled a lesifotósok állandó figyelmét?
Lautner: Nem hiszem, hogy ezt valaha valaki is megszokná, mert az nem normális hogy ez emberek lefényképezik minden mozdulatodat. Meg kell próbálnod nem figyelni rájuk. De engem nem követnek úgy, ahogy Robot…
Pattinson: Nem világos számomra, nem értem ezt az egészet. Nem találtam még egy olyan helyet, ahol el tudnék rejtőzni. Még a legnéptelenebb sarkokon is van valaki, aki megkér, hogy fényképezkedjek le vele Úgy érzem magam, mint aki non-stop dolgozik. Legalább a forgatáson a biztonsági szint lehetővé tesz egy kis intimitást. Ez megkönnyebbülés számomra. De megtaláltam annak a módját, hogy jól érezzem magam, például álneveket használok a hotelekben. Párizsban Mr. Handjob-ként jelentkeztem be, meghaltam a nevetéstől!

6 megjegyzés:

Köszi az interjút, ismét jó volt olvasni:)

Szegények. Mindig mondják, hogy mennyire nehéz nekik kimozdulni a lakásukból. Tökre sajnálom őket, de hát ezzel jár ez a dolog:)

Azt mondja Taylor saját törzse van, LOL! xD

TaylorfanÁgi azért írtam törzsét, mert ezt a szót használta, de most odaírtam 3 választási lehetőséget. :D :D Biztos a farkasfiúkra gondolt. Próbáljuk szó szerint visszaadni a szöveget, de néha olyan hülye szavakat használnak, hogy ott filózunk, hogy mégis milyen szinonímákat találjunk ki, hogy magyarul is jól hangozzon, de ne térjünk el nagyon az eredetitől is. Most ez nem jött össze, de gondolom azért értitek mire gondol. :D :D

Jaj, nem azért írtam! xD Hanem, mert olyan aranyos, ahogy ilyeneknek örül! :P

Nyugi nem sértődtem meg, nem szokásom!XD XD Hát igen Taylor az apróságoknak is tud örülni.

hát igen :D ezek a fiúk!!!!
hehe
tőlem akár bajusz rezső néven is bejelntkezhetne Rob:D azt se bánnám :D hehe
hát a 40 éves bugyis maca...az meg azért már durva...micsoda baktérium fertő lehet :D