Ez a férfi az Amerikai Pite és az Egy fiúról után nem tűnt kézenfekvő választásnak a The Twilight Saga: New Moon, Stephenie Meyer kasszasiker tini-vámpír-romantikus sorozatának második könyvének megfilmesítésének koordinálójának. De Chris Weitz, aki szintén író és producer, a testvérével Paullal 2007-ben megcsinálta a fantasy adaptációt, Az arany iránytűt, úgy érzi meg van a kötődése ehhez a világhoz. November 20-án a Twilight rajongók meggyőződhetnek arról, hogy vajon megbirkózott-e a feladattal.
The Hollywood Riporter: Miért akartál megcsinálni egy Twilight filmet?
A film hangneme, sok a szívfájdalom, a vágyódás, a depresszió, az újraegyesülés és az eksztázis – ezek azok az érzelmek, amik valamit megmozdítottak bennem. Igazán szeretem a stábot; Kristen (Stewart) és Robert (Pattinson), mindkettő rendkívül tehetséges. Én részt akartam venni ebben. Sok dolog volt ebben a filmben amit tudtam, hogyan kell csinálni: a karakter-alapú történetmesélés kombinációját, a filmtrükkök kezelését és a fiatal színészekkel való együttműködést.
THR: És hozzáad egy másfajta filmműfajt a rezümédhoz?
(Rezümé: 1 oldalas önéletrajzként definiálható)
Kicsit unalmas ha mindig ugyanazon területen maradsz. Nekem tetszik az az ötlet, hogy váltsunk a műfajok és a különböző történetek között, ezek a dolgok érdekesek. Úgy gondolom ez az a mód, hogy ne felejtsenek el könnyen, mint rendezőt. Nincs sok dilettáns rendező, akire emlékeznének. John Ford csinált mindenféle filmeket. Billy Wilder szintén, de rájuk csak egy bizonyos műfaj miatt emlékeznek.
THR: Tehát hogyan akarsz emlékezetes lenni?
Nem vagyok ebben biztos. Nem gondolom azt, hogy rám emlékezni kell. Így is úgy is meg fogok halni. (Nevet.)
THR: Mennyire hatott rád Stephenie Meyer?
Nagyon; igazán jó volt közöttünk az együttműködés. A legfontosabb, hogy elismert, mint rendezőt. Volt néhány beszélgetésünk, amik nagyon fontosak voltak – meggyőztem, hogy nem akarom a gyermekét elvenni és elszaladni vele vagy elmesélni a történet ellentétesen azzal a szellemiséggel, amit ő próbál elmondani nekünk. Látom magam az utolsó filmeknél, amiket csináltam, irodalmi adaptációk filmes változatánál, szóval tudom hogy bánjak ezzel.
THR: Miket javasolt?
Általában e-maileztünk, és hozzá fordultam mikor úgy érzetem valamilyen részlet hibás, minden dologban, ami egy adott vámpír erejével kapcsolatos egy bizonyos jelenetben vagy hogyan képzelt el egy-egy helyszínt. Néha, mikor úgy éreztem, hogy valami újat találtam ki abban a világban, amit ő teremtett meg, biztos akartam benne lenni, hogy tud róla és ez nem dühíti fel.
THR: Például?
Jó példa erre a Volturi központja. A legöregebb vámpír család Olaszországban él, fontos volt számomra hogy semmi olyan ne legyen a környezetünkben mint, amit már más vámpírfilmeknél megszokhattunk. Szóval a belsőépítészek egy klasszikus reneszánsz stílust teremtettek meg, ami nagyon erőteljes és világos lett, amit általában nem várnál egy vámpír filmtől.
THR: Említettük Olaszországot, foglalkoztál azzal a problémával, hogy a könyv nagy részében a bálvány, az ideál nem szerepel?
Két bálvány, ideál van ebben a filmben, nemcsak Rob, hanem Taylor Launter is. A lényeg az, hogy Edward távol van. Ez a könyvet olvasók tudják és értékelik ezt. Ez a történet a veszteségről és a szívfájdalomról szól, ő is jelen van mint hiányérzet. Bella mindig gondol rá, és hatással van rá. A visszatérése a filmben nagyon erőteljes az által hogy nem a milliószor látott „visszatértem a farmra” jelenet lesz. A film közepét Kristen bámulatos előadása tartja életben és Taylor nagyszerű alakítása, mint Bella legjobb barátja. Vannak olyan emberek, akik nem szeretnének semmi mást mint hogy Robert Pattinson két órán keresztül ott álljon, megértem őket. De azt hiszem, értékelni fogják miután visszakapták.
THR: Szóval nem változtattad meg a történetet egyáltalán?
Nem. Nem akartuk átdolgozni miatta a történetet. Megváltoztattam a vizuálisan a történetet abban az értelemben, hogy a könyvben Kristen karakterének hang hallucinációi vannak – hallja Edward hangját – de mi egy nagyon szép, finom effektet dolgoztunk ki, hogy láthassuk is. De ezek rövid, hatásos momentumok. A film nagy része Bella veszteségéről szól és Taylor karaktere hozza vissza őt az életbe.
THR: Mennyire hatnak rád a Twilight rajongók?
Eléggé. Nem vagyok fent online, nincs közvetlen kapcsolatom a rajongókkal; túl elfoglal a filmkészítés. De úgy érzem, hogy minden egyes filmfelvétel, amit kiadok bizonyos módon a rajongóknak szól. Közvetlenül csak kétszer szóltam hozzájuk: még nagyon az elején, mikor azt mondtam „Ne aggódjatok, vigyázni fogok erre a könyvre” és utána pedig akkor mikor egy őrült pletyka volt arról, hogy a Volturi a nyitójelenetükben meztelenek.
De figyeltem, hogy mit gondolnak, hiszen felmentem az Internet-re. Nem voltam fent sokat, mikor forgattunk, mert nem akartam hogy befolyásoljanak; olyan lett volna, mint amikor a politikusok a közvéleménykutatások hatására döntenek. De most hogy a forgatást befejeztük, már szívesen bújom a különböző honlapokat és tudni, hogy mit akarnak.
THR: Melyik a kedvenc Twilight blogod?
Igazából nincs kedvencem. Minden blog igazán élvezetes és nincs verseny az oldalak között, egymás oldalaira linkelnek. Annyira, ami az egyik blogon rajta van, az nagy valószínűséggel a másikon szintén megtalálható. Azt hiszem nagyszerű, hogy vannak olyan rajongói oldalak amik nem azért vannak hogy pénzt csináljanak, hanem azért hogy kifejezzék a lelkesedésüket ezen könyvek és filmek iránt és boldogok hogy megoszthatják egymással ezeket az információkat.
THR: Az első film alapján az emberek egy nagy filmre számítanak. Hogyan hozol létre átütő élményt, mikor a költségvetés nem hatalmas?
Ez a költségvetés nem egy nagy költségvetés; és nem is kell annak lennie. Az anyagiakat a speciális effektek tették ki. De fontos volt a költségvetés összeállításánál az olaszországi fogatás beütemezése. Mindent kifacsartunk belőle, amit csak tudtunk.
THR: Az igaz hogy felajánlották a negyedik Twilight film rendezését?
Hivatalos ajánlatot még nem kaptam. A rajongók a filmfelvételek és a trailer után lelkesedtek és a stúdió jól reagált az irányomba. Látnunk kell, hogy az emberek miként vélekednek az egész filmről, nemcsak a stúdiónak hanem a rajongóknak is mielőtt ítéletet mondanának hogy én irányítsam-e a negyedik filmet. David Slade nagyszerű munkát fog végezni a harmadik filmmel, és mire az kijön addigra ő lesz a befutó.
THR: Mi történt valójában, amiért Rachelle Lefevre-t lecserélték az Eclipse-ben?
Nem tudok ezzel kapcsolatban sokkal többet mondani mint mások. Úgy tudom beütemezési problémák voltak. Rosszul érzem magam Rachelle miatt, de ugyanakkor úgy gondolom, hogy Bryce Dallas Howard egy óriási színésznő. Nagyszerű munkát fog végezni.
THR: Ez nagyon egy személyes vélemény. Kioktattak téged a választ illetően?
Nem, komolyan hiszem, hogy Rachelle nagyon jó és tehetséges és ez nem a világ vége számára. Úgy gondolom, hogy nagyszerű Victoria lett volna a folytatásban, de vannak olyan másik szerepek, amikben fantasztikus lesz.
The Hollywood Riporter: Miért akartál megcsinálni egy Twilight filmet?
A film hangneme, sok a szívfájdalom, a vágyódás, a depresszió, az újraegyesülés és az eksztázis – ezek azok az érzelmek, amik valamit megmozdítottak bennem. Igazán szeretem a stábot; Kristen (Stewart) és Robert (Pattinson), mindkettő rendkívül tehetséges. Én részt akartam venni ebben. Sok dolog volt ebben a filmben amit tudtam, hogyan kell csinálni: a karakter-alapú történetmesélés kombinációját, a filmtrükkök kezelését és a fiatal színészekkel való együttműködést.
THR: És hozzáad egy másfajta filmműfajt a rezümédhoz?
(Rezümé: 1 oldalas önéletrajzként definiálható)
Kicsit unalmas ha mindig ugyanazon területen maradsz. Nekem tetszik az az ötlet, hogy váltsunk a műfajok és a különböző történetek között, ezek a dolgok érdekesek. Úgy gondolom ez az a mód, hogy ne felejtsenek el könnyen, mint rendezőt. Nincs sok dilettáns rendező, akire emlékeznének. John Ford csinált mindenféle filmeket. Billy Wilder szintén, de rájuk csak egy bizonyos műfaj miatt emlékeznek.
THR: Tehát hogyan akarsz emlékezetes lenni?
Nem vagyok ebben biztos. Nem gondolom azt, hogy rám emlékezni kell. Így is úgy is meg fogok halni. (Nevet.)
THR: Mennyire hatott rád Stephenie Meyer?
Nagyon; igazán jó volt közöttünk az együttműködés. A legfontosabb, hogy elismert, mint rendezőt. Volt néhány beszélgetésünk, amik nagyon fontosak voltak – meggyőztem, hogy nem akarom a gyermekét elvenni és elszaladni vele vagy elmesélni a történet ellentétesen azzal a szellemiséggel, amit ő próbál elmondani nekünk. Látom magam az utolsó filmeknél, amiket csináltam, irodalmi adaptációk filmes változatánál, szóval tudom hogy bánjak ezzel.
THR: Miket javasolt?
Általában e-maileztünk, és hozzá fordultam mikor úgy érzetem valamilyen részlet hibás, minden dologban, ami egy adott vámpír erejével kapcsolatos egy bizonyos jelenetben vagy hogyan képzelt el egy-egy helyszínt. Néha, mikor úgy éreztem, hogy valami újat találtam ki abban a világban, amit ő teremtett meg, biztos akartam benne lenni, hogy tud róla és ez nem dühíti fel.
THR: Például?
Jó példa erre a Volturi központja. A legöregebb vámpír család Olaszországban él, fontos volt számomra hogy semmi olyan ne legyen a környezetünkben mint, amit már más vámpírfilmeknél megszokhattunk. Szóval a belsőépítészek egy klasszikus reneszánsz stílust teremtettek meg, ami nagyon erőteljes és világos lett, amit általában nem várnál egy vámpír filmtől.
THR: Említettük Olaszországot, foglalkoztál azzal a problémával, hogy a könyv nagy részében a bálvány, az ideál nem szerepel?
Két bálvány, ideál van ebben a filmben, nemcsak Rob, hanem Taylor Launter is. A lényeg az, hogy Edward távol van. Ez a könyvet olvasók tudják és értékelik ezt. Ez a történet a veszteségről és a szívfájdalomról szól, ő is jelen van mint hiányérzet. Bella mindig gondol rá, és hatással van rá. A visszatérése a filmben nagyon erőteljes az által hogy nem a milliószor látott „visszatértem a farmra” jelenet lesz. A film közepét Kristen bámulatos előadása tartja életben és Taylor nagyszerű alakítása, mint Bella legjobb barátja. Vannak olyan emberek, akik nem szeretnének semmi mást mint hogy Robert Pattinson két órán keresztül ott álljon, megértem őket. De azt hiszem, értékelni fogják miután visszakapták.
THR: Szóval nem változtattad meg a történetet egyáltalán?
Nem. Nem akartuk átdolgozni miatta a történetet. Megváltoztattam a vizuálisan a történetet abban az értelemben, hogy a könyvben Kristen karakterének hang hallucinációi vannak – hallja Edward hangját – de mi egy nagyon szép, finom effektet dolgoztunk ki, hogy láthassuk is. De ezek rövid, hatásos momentumok. A film nagy része Bella veszteségéről szól és Taylor karaktere hozza vissza őt az életbe.
THR: Mennyire hatnak rád a Twilight rajongók?
Eléggé. Nem vagyok fent online, nincs közvetlen kapcsolatom a rajongókkal; túl elfoglal a filmkészítés. De úgy érzem, hogy minden egyes filmfelvétel, amit kiadok bizonyos módon a rajongóknak szól. Közvetlenül csak kétszer szóltam hozzájuk: még nagyon az elején, mikor azt mondtam „Ne aggódjatok, vigyázni fogok erre a könyvre” és utána pedig akkor mikor egy őrült pletyka volt arról, hogy a Volturi a nyitójelenetükben meztelenek.
De figyeltem, hogy mit gondolnak, hiszen felmentem az Internet-re. Nem voltam fent sokat, mikor forgattunk, mert nem akartam hogy befolyásoljanak; olyan lett volna, mint amikor a politikusok a közvéleménykutatások hatására döntenek. De most hogy a forgatást befejeztük, már szívesen bújom a különböző honlapokat és tudni, hogy mit akarnak.
THR: Melyik a kedvenc Twilight blogod?
Igazából nincs kedvencem. Minden blog igazán élvezetes és nincs verseny az oldalak között, egymás oldalaira linkelnek. Annyira, ami az egyik blogon rajta van, az nagy valószínűséggel a másikon szintén megtalálható. Azt hiszem nagyszerű, hogy vannak olyan rajongói oldalak amik nem azért vannak hogy pénzt csináljanak, hanem azért hogy kifejezzék a lelkesedésüket ezen könyvek és filmek iránt és boldogok hogy megoszthatják egymással ezeket az információkat.
THR: Az első film alapján az emberek egy nagy filmre számítanak. Hogyan hozol létre átütő élményt, mikor a költségvetés nem hatalmas?
Ez a költségvetés nem egy nagy költségvetés; és nem is kell annak lennie. Az anyagiakat a speciális effektek tették ki. De fontos volt a költségvetés összeállításánál az olaszországi fogatás beütemezése. Mindent kifacsartunk belőle, amit csak tudtunk.
THR: Az igaz hogy felajánlották a negyedik Twilight film rendezését?
Hivatalos ajánlatot még nem kaptam. A rajongók a filmfelvételek és a trailer után lelkesedtek és a stúdió jól reagált az irányomba. Látnunk kell, hogy az emberek miként vélekednek az egész filmről, nemcsak a stúdiónak hanem a rajongóknak is mielőtt ítéletet mondanának hogy én irányítsam-e a negyedik filmet. David Slade nagyszerű munkát fog végezni a harmadik filmmel, és mire az kijön addigra ő lesz a befutó.
THR: Mi történt valójában, amiért Rachelle Lefevre-t lecserélték az Eclipse-ben?
Nem tudok ezzel kapcsolatban sokkal többet mondani mint mások. Úgy tudom beütemezési problémák voltak. Rosszul érzem magam Rachelle miatt, de ugyanakkor úgy gondolom, hogy Bryce Dallas Howard egy óriási színésznő. Nagyszerű munkát fog végezni.
THR: Ez nagyon egy személyes vélemény. Kioktattak téged a választ illetően?
Nem, komolyan hiszem, hogy Rachelle nagyon jó és tehetséges és ez nem a világ vége számára. Úgy gondolom, hogy nagyszerű Victoria lett volna a folytatásban, de vannak olyan másik szerepek, amikben fantasztikus lesz.
1 megjegyzés:
Chris is tök jópofa:) Tetszik a gondolkozása.
Köszi az interjút:)
Megjegyzés küldése