2010. január 26., kedd

Kibeszélő - Könyvajánló

Múltkor láttam, hogy könyvekről beszéltetek a chat-ben ezért arra gondoltam, hogy lehetne egy könyvajánlós kibeszélő. Tudom, hogy sokan szerettek olvasni, ezért osszátok meg egymással kinek melyik a kedvenc könyve, mit ajánlana a mostani vagy akár a régebbi olvasmányok közül.
Írj véleményt a nemrégiben bfejezett regényedről, miért lenne érdemes másnak is belekezdenie de ha valamelyik könyvvel rossz tapasztalatod volt, azt is írd le és ments meg másokat tőle :) Szóval:
Ajánlj (vagy ne) olvasnivalót!

Segítség a kommenteléshez: ha írod a megjegyzést a kiválaszthatós cuccnál a Megjegyzés írása mint legördülő választósávból válaszd ki a Név/Url-t és bőven elég csak a nevedet megadnod, az URL rész üres maradhat!
Ha nem tudod mi ez:
Úgy döntöttünk Barbival, hogy hetente egyszer véletlenszerű alkalmakkor lesz egy " Kibeszélős" bejegyzés, ahol is bármiről beszélhettek a kommentekben, háziról, suliról, barátokról, twilight-ról, zenéről és problémákról, ha hallottál egy jó viccet oszd meg a többiekkel, egyszóval mindenről ami Titeket érdekel! Egy központi kérdést valószínű felteszünk majd, ami segít elindítani a beszélgetés fonalát, erre várunk ajánlatokat a mail-címünkre (twinform@gmail.com)! Szerintem nem kell senkit emlékeztetnem arra, hogy kulturált keretek között maradjunk, értelmesen is lehet véleményt nyilvánítani.

HA OLYAT KOMMENTELSZ, AMIT MÉG NEM TUDHAT AZ, AKI NEM OLVASTA AZ UTOLSÓ KÖNYVET LÉCCI ÍRD KI HOGY SPOILER!!!

20 megjegyzés:

Sziasztok!

Én csak ajánlani tudok,mert az eddigi könyvekben(amiket olvastam) még nemigen csalódtam.
Az első amit ajánlanék az Evermore és a második része a Blue moon lenne.

Nem örvend kitörő nagy lelkesedésnek a könyv,de szerintem nagyon élvezhető.
Az elején talán egyből leszólnánk,hogy: TWILIGHT UTÁNZAT
Talán azért is mert az egyik főszereplő furcsa,titokzatos és maga a főszereplőnek is vannak furcsa képességei.
De,ha tovább olvasod egyszer már csak azt veszed észre,hogy vége.
Nem az a tipikus könyv amelyet elolvasunk kétszer is és háromszor is,de szerintem mindenképpen érdemes belekezdeni.
Én magam is elég kritikus vagyok,de ez a könyv megszerettette velem magát,szépen,lassan és fokozatosan.

Csak ajánlani tudom,szóval ha van egy kis spórolt pénzetek és a könyvesbolt előtt elmenve a kirakat polcain meglátjátok e könyvet,ne habozzatok!

Jó olvasást hozzá!
Puszi: Niki1213

Én a napokban fejeztem be egy könyvet ami három kötetes,a harmadik most februárban jelenik meg.Pozitív és negatív kritikát egyaránt tudok róla mondani.A címe Levy L.Smith:A leszármazott.
Pozitív:fiatalos a megfogalmazás és maga a könyv stílusa is,a betűméretek normálisak,szóval nem áll keresztbe a szemem mire egy oldalt elolvasok,Twilight rajongóknak mindenképpen el kell olvasni :) itt is van szó egy félig halandó emberlány és egy vámpír szerelméről,vannak benne boszik meg démonok.

Negatív:egy picit talán túl gyorsak az események,hirtelen változások vannak benne,azthiszem talán két nap leforgása alatt,szóvalez nekem annyira nem tetszett benne és aki nem szereti a horrort az ne olvassa el,mert vannak benne érdekes szituk.. :)

Aztán van még egy könyv amit nem oly rég olvastam és nagy csalódás volt számomra.Ez a Pokoli báléjszakák :S A könyvben 5 történet van,de mind csak kb.50-60 oldal és akkor haggya abba mikor már kezdene izgi lenni.Nagyon jók a törik,de én nem erre számítottam és így nem túl élvezhető.Ráadásul külön-külön ezek a történetek nincsennek is meg,tehát meg se tudjuk mi lesz az egyes sztorik végkifejlete.:)
Egyenlőre ennyi,de ha még eszembe jut valamelyik könyv akkor írok :)

Na, akkor gyors' egy másik Evermore vélemény:

Karácsonyra vettem a könyvet anyukámnak, de persze én is elolvastam. Igazából az Alkonyat-láz óta nem is nagyon olvastam mást (ez nálam aug végén tört rám). Időt se nagyon szánok rá melóidőben, és amit egyet megpróbáltam, az meg nem ment.
De erre nagyon kíváncsi voltam, meg igazából kicsit érezni is akartam a _hangulatot_. De végül nem kaptam meg. Nem tudtam 16-7 éves, érzékeny, különleges képességekkel rendelkező amerikai gimnazista lánnyá válni, nem tudtam azonosulni a szereplőkkel, nem lettem "szerelmes" a fickóba. Pedig akartam ám. Nagyon.
Azért egynek jó volt, és olvastatta is magát a könyv, nem lehetett könnyen letenni, de leginkább azért, mert a kíváncsiság hajtott. De azt hiszem, ezt mégse fogom újra- és újra elővenni...

Hát én mániákus könyv olvasó vagyok, szóval a következő könyveket imádtam olvasni:

Virágot Algernonnak: Az elején egy alacsony iq szintű ember írja a könyvet, az ő életéről szól. Egy kutató csoport jó alanynak találja egy kísérlethez, ami segítene a szellemileg visszamaradott emberből legalább egy kicsit okosabb embert csinálni. Elkezdik a kísérletet, és az eddig egy pékség wc pucolójaként dolgozó emberből hamarosan kisegítő lesz, majd egy értelmiségi, szerelemre talál. És innen kezdődik a könyv durva része, amikor a kísérleti egér Algernon lassan visszaesik eredeti állapotába és végül meghal. Hogy dolgoznád fel azt, hogy nem sokára megint annyi eszed lesz, hogy csak a wc pucoláshoz fogsz érteni? Én végig bőgtem a könyv ezt a részét.

Jane Eyre: Romantikus lelkeknek ajánlatos. Az eleje is jó bár onnan az igazi amikor Jane kisasszony Thronfield-be kerül. A titokzatos kaparászások az ajtón, a hátborzongató nevetés az emeletről. Nem... :D nem horror sztori, de azért vannak benne ilyen részek. :)

Monta Christo grófja: Hát nem kezdő olvasóknak ajánlom. Ugyanis néhol fárasztó volt nekem a könyv, viszont ezekre a részekre is oda kell figyleni! Minden részlet fontos lehet. Fordulatos, és persze egy alapmű. Nekem a főhős karaktere nagyon szimpatikus. A bosszúálló milliomos keze mindenhova elér. Ő irányítja a szálakat. És van hozzá egy anime is. (ez hozta meg hozzá a kedvem) :D

Egyenlőre ennyi... :D

AH!!! Még ajánlom Lőrincz L. László-tól a Vérfarkas éjszakáját! nah meg a többi könyvét is, de ez különösen jó. :)

Amúgy a neten elég sok mangát is lehet olvasni, mindenféle műfajban. Azok is nagyon jók! :)

Jah és Monte Cristo. :D (néha félre gépelek)

Egyik nagy kedvencem Vavyan Fable és Maggie Bell közös könyve a Pepita macska. Én ha 4szer nem olvastam el, akkor egyszer sem. Eszméletlen vicces szituációk vannak benne, a főszereplő egy Chantal nevű csaj és volt pasija Sultan. Nem tini szereplők, olyan 30 környékiek. A történetben van szó egy afrikai vírusról, csirkecombokkal díszített karácsonyfáról, autós üldözésről, családról és rengeteg más poénról én abszolút IMÁDTAM, csak ajánlani tudom.

A másik amit szintén többször kivégeztem az a Hadd mondjam el, ami Kristen Speak című filmjének történetét meséli el. Nagyon könnyű kiolvasni, egyáltalán nem a megerőszakolós dologról a dologról szól, 1 nap alatt kiolvasható mivel bekezdésekre van bontva. Tényleg nagyon olvastatja magát, nagyon szerettem. Kristen rajongóknak "kötelező".

A Harry Potter könyveket meg bővebb leírás nélkül ajánlom, fantasztikus nyelvezete van, irodalmi szempontból az utóbbi 10 év legjobb könyvei ebben a műfajban (számomra).

Amit viszont nem ajánlok az Christopher Moore:Vérszívó démonok c. könyve. Annyira viccesnek mutatják be az írót is, meg a sztorit, hogy engem is meggyőztek ezt érdemes lenne elolvasni. Hát nagyot csalódtam, érdektelen történet, kb 2 db poén volt benne, unalmas is, szóval sztem kerüljétek.

betti:Lőrincz L. László könyveit én is nagyon szeretem :)Nem rég olvastam ki a kilenc csontfarkas-t ami két kötetes,de egy kicsit más mint amit megszokhattunk az írótól :)

Annie:a Hadd mondjam el c. könyv felkeltette az érdeklődésemet,ismerem a történetet,sztem elfogom olvasni :)

Egyébként tudom,hogy a Rómeó és Júlia egy klasszikus,meg nem túl sokan szeretik elolvasni,de nekem kellemes csalódás volt.
Mert láttam az Operett Színház(Bp.) előadásában (Szeretem a színházakat,színészeket)
És nekem nagyon tetszett,de könyvben szerintem igazi élmény.
Persze a nyelvezete nehéz és olykor-olykor nehezen érthető,de érdemes elolvasni=)

Sziasztok!
Nekem szerencsére nagyon sok jó könyvhöz volt dolgom, így tudok ajánlani bőven.:) Abszolút kedvencek:
- Jane Eyre
- Üvöltő szelek
- Paulo Coelho: A Piedra folyó partján ültem és sírtam
- Audrey Niffenger: Az időutazó felesége
- S. M.: A burok

Az Evermoret és a Blue Monnt is el lehet olvasni. Igazából mindkettő olvastatja magát és így nem olyan rossz, de nem hiszem , hogy ötször elolvasnám. Az Evernight jó, de a Stargazer szerintem nem. Mármint mindkettővel lehet haladni, de nem olyan iszonyat jó. Elmegy, inkább így mondanám.
Az Inni és élni hagyni sem rossz, de nem is igazán jó. Inkább olyanoknak ajánlanám akiknek baromi sok az idejük így tök mindegy, hogy mit olvasnak.
Ha valaki szívbemarkoló szerelmi történetet akar olvasni egy csepp nyál nélkül akkor Murakami Haruki Norvég erdőjét vagy A határtól délre, a naptól nyugatra című könyvét vegye kicsiny kezeibe.
Harry Pottert manapság mindenkinek kell olvasni, szóval ez sem maradhat ki a repertoárból. Ehhez szerintem nem kell fűznöm semmit, alapmű és persze nagyon jó.:)
Bókay Bohémek és pillangók Puccini életét dolgozza fel. És hát mit mondjak, ez is jó. Látjátok és csak jó könyveket ajánlok. :D
A végállomás gyermekei drogfüggőknek kötelező. :)
A Lőrinc L.L. könyvek is jók, csak nagyon könnyen felejthetőek. De egy elolvasást mindenképpen ér.
Azt hiszem mára ennyi. Ha még eszembe jut valami írok.
Puszka mindenkinek

Úgy látom Vavayan Fable nem csak nálam nagy kedvenc. Igaz, én nem a mesés történeteit szeretem, hanem a rendőrcsaj+rendősfickós sorozatait, úgymint Halkirálynő és a Vis Major-Kyra Eleison sorozat.

Érdekes, a Halkirálynőnek kb. a 6. kötetét láttam meg először, addigra már túl voltam a másik említett sorozat 4 vagy 5 könyvén, de akkor azonnal elkezdtem felkutatni a korábbi részeket. Szerencsére akkoriban jelentek meg a könyvek következő kiadásai, így most már mind ott lapul a könyvespolcomon. :)
Igaz, fel lehet róni ezeknek a sorozatoknak, hogy nagyon egykaptafára mennek. De én ezt meg tudom bocsátani, hiszen nagyon szeretem a hangulatát, a stílusát, a tükröt, amit az írónő elénk tár, a sok-sok humort, iróniát és öniróniát, és szeretetet, ami sugárzik ezekből.

Épp ezért karácsonykor nagyon kellemes meglepetésként ért a fa alatt a Sárkánykönny c. Vavyan Fable könyv, ami ugyan nem része egyik sorozatnak sem, és a csaj kivételesen nem rendőr, hanem pszichológus (de persze rendelkezik minden vagány túlélő-eszközzel :). Nehezen kezdtem bele a könyvbe, de aztán annál nehezebben is tettem le. Olvassatok Vavyan Fable-t, mert érdemes és nagyon ki tud kapcsolni.

Én a Shiver - Borzongást tudom ajánlani mindenkinek, csodálatos könyv!! Bővebb véleményemet (ha kíváncsiak vagytok) elolvashatjátok itt: http://konyvgalaxis.freeblog.hu/archives/2010/01/30/Egy_fiurol_-_Maggie_Stiefvater_Shiver_-_Borzongas/

Sziasztok! Én is tudok pár jó könyvet ajánlani :)

1) Shiver- Borzongás: egyszerűen gyönyörű könyv. Letehetetlen. Tele van romantikával! Mindkét fél érzelmeivel megismerkedhetsz. Imádom! :)

2) Csontváros: Nagyon izgalmas, szintén letehetetlen.

3) Örökség- tetralógia: Eragon, Elsőszülött, Brisingr: fantasztikus könyv sorozat. Kalandregény, sárkányokkal, tündékkel, törpékkel... Nekem nagyon tetszett. Külön világot alkotott meg az író. Az első könyvből film is készült :)

4)Hallhatatlanok sorozat: Evermore, Blue moon: nagyon nagyon jóóóóóóóóóóóóó.

5) True Blood sorozat: eddig 3 könyvet olvastam el, de nagyon jó volt mint. Izgalmas. Bár ezt a könyvet inkább 16 vagy 18 évtől ajánlanám.

6) Angyalok és Démonok: igazi krimi, nagyon izgi, fordulatos.

Nos ennyi :) :)

Sziasztok megint én,

Nos mivel más vki is megemlítette Murakami Harukit, így én is ajánlom! Hihetetlenül jól ír. Nekem azok a részek tetszenek, amikor szinte semmi aktív cselekmény nem történik, de már a könyv felén túl vagyunk. Igazán lélektani!

Lőrincz L. Lászlót valóban nem hagy mélyebb nyomot az emberben, de amikor olvassa az ember izgalommal teli órákat él át. De szerintem ez a műfaj miatt van, nem hiába krimi.

És meglepődve látom, hogy senki nem ír Tolkienről! Oh pedig én imádtam! A Gyűrűk Ura trilógiát, A babót, és a Gyűrű keresése rövid kis történeteit. A Szilmarillok hát én élzetem, de lehet másnál kicsapja a biztostékot.

És... Hát sok blogíró előtt is le a kalappal! Vannak hihetetlenül jó írások.

Halika!
Nem nagyon írkáltam még erre az oldalra, de pár könyvet muszáj ajánlanom.

Én komolyan megdöbbentem, hogy senki nem írt az Evernyightról, amit Claudia Grey írt.
Imádom a Vörös pöttyös könyveket és a Twilight saga után ez a kedvencem.
Halálikat nevettem rajta és az egész annyira magával ragadó meg minden :D Nincs jobb szó rá. És hát ok, hogy Vic benne számomra a tökéletes álom pasi, de azért a többi srác se semmi :P
Meg hát vámpíros+romantikus, ami persze alapból a Twiligtra emlékeztet, de nagyon nagyon mááás, viszont ugyanolyan jó. Ha nem jobb :P

Amit mások is ajánltak a Shiver. Ennek a könyvnek csak egyetlen egy negatívuma van. Vége van. Komolyan, az ember úgy olvasná még és bumm elfogyott a papír :/ Pedig simán lehetne folytatása...

Lehet, hogy egy elmebeteg vagyok, de én imádom az Edgar Allen Poe novellákat. Nem olvastam (még!!!)olyan sokat, de az eddigiek nagyon bejöttek. Eléggé félelmetesek ahhoz képest, hogy Poe a 19. század közepén élt.

És ahogy Betti is mondta a blogokat is érdemes olvasni. Lehet találni igazán nagy tehetségeket *magára mutat* XD

De mind közül én az Evernightot nagyon ajánlom! :D

A shiver-nek van folytatása, a címe Linger de magyarul tudtommal még nem jelent meg.

Amerikában 2010 júliusában jelenik majd meg a Shiver folytatása a Linger. Egyenlőre nincs adat a Magyar megjelenésről :(

Hello!
Én ajánlanám z Evernight-ot, és a folytatását a Stargazer-t.
Én nagyon élveztem :D
A történet egy lányról szól, aki új iskolába ment, megismer egy fiút, és a történet felé minden megváltozik.

Pozitív vélemény: élvezhető, könnyű nyelvezetű, megérthető.

Negatív: Van benne olyan rész, azt ha olvassátok ti is meglátjátok, hogy a változás után, elmeséli, hogy z nyilvánvaló lehetett volna.

De azért érdemes elolvasni. És ez is egyfajta Twilight utánzat lehet, de...inkább olvassátok el ;-)

Mixie

hello...én nem igazán olvasok
amit úgy elolvastam a twilight ..new moon meg a többi
de van egy könyv ami tényleg jó..az a cime,hogy Tudsz titkot tartani?
nagyon jó könyv..arról szól hogy van egy csaj és elemgy egy üzleti útra,de nem sikerül valami jól és mellesleg a gép is majdnem lezuhan.....ő pedig annyira megilyed hogy elmondja minden titkát a mellete ülő pasasnak,még a legkissebbeket is....aztán kideről ,hoyg ez a férfi a főnöke...és még folytathatnám..de nagyon jó

Tegnap olvastam ki a Vámpírakadémiát és eszméletlen jó! Izgalmas, fordulatos... Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Hadd ajánljak én is egy könyvet: Judith Mcnaught: Whitney, szerelmem.Abszolút romantikus könyv, tele izgalmas fordulatokkal,élvezet olvasni.Az írónő többi könyve is tetszett, olvassátok bátran.