2010. január 23., szombat

Remény Haitiért - Robert, Anna, Taylor és Rachelle

Ma hajnalban megtartották a George Clooney által szervezett Remény Haiti-ért elnevezésű jótékonysági akciót, melyen Robert Pattinson, Taylor Lautner és Anna Kendrick is segédkezett.

Robert egy történetet mondott el egy haiti lányról, aki az egyik egyetem törmeléke alatt töltött el közel 6 napot és imádkozott hogy valaki találjon rá. Végül a hatodik napon a felmentő csapatok rátaláltak, mert egy szöveges üzenetet el tudott küldeni a törmelékek alól. Ez a történet példát mutat arra, hogyan tudjuk a technikát – a Twitter-t, Facebook-ot és az sms-t is beleértve – segítségkiáltásként felhasználni.

A Robert által elmondottak szöveganyaga és a videó is:
„Egy összedőlt egyetem alatt Maxine Fallon várt. Magzati pozícióba kuporodott és alig tudott mozogni. A sötétségben a napok nyugtalan hangjai, a fájdalom, az éhség és szomjúság közepette imádkozott hogy valaki rátaláljon. A hatodik napon imái meghallgatásra találtak, ráleltek mert a törmelékek alól egy sms üzenetet tudott küldeni a felmentőknek. Bármely más eseménytől eltérően a világtörténelemben a világunk összekapcsolódott ezen tragédiával a technológia által. A Twitter frissítések, a Facebook oldalak az eltűntek képeivel van elárasztva és üzenetekkel/sms-ekkel a segítségért. A technológia most is működik, hogy kapcsolatba lépj velünk is. A hopeforhaitinow.org-on keresztül adományozni tudsz és azonnal kapcsolatba léphetsz a Haitin lévő emberekkel vagy bárkivel a világon. Csatlakozva azokhoz akik ezt nézik láthatod, hogy mit mondanak arról amiért ennyire mélyen aggódunk – segíts hogy a haiti emberek visszanyerjék a talajt a lábuk alá. Kérjük, látogasd meg a hopeforhaitinow.org-ot. És adj annyit amennyit csak tudsz. Köszönöm.”
Taylor és Anna pedig az adományok fogadásában segédkezett, hiszen ők is beültek a telefonok mellé hogy ezáltal segítsenek a rászorulóknak. Képek.

Rachelle Lefevre pedig a Canada for Haiti elnevezésű akción vett részt, melynek ugyanaz a célja mint a Hope for Haiti Now–nak, minél több pénzt összegyűjteni Haiti megsegítéséért. Videó

Mint már írtuk mi is tudunk segíteni: a 1749-es számot felhívva vagy sms-t küldve (a Haiti szót küldjétek el) 200 Ft-tal járulunk hozzá az Unicef által létrehozott segélyalapba. Eddig 17 millió forintot sikerült összegyűjteni, amit teljes egészében víztisztító tabletták beszerzésére fognak fordítani. Itt az idő, hogy mi is segítsünk az arra rászorulóknak!

3 megjegyzés:

Ez nagyon szép tőlük:)

Én is küldtem sms-eket. Ha már egy picit tudtam ezzel segíteni, már megérte.

Egyébként miért kellett Robert-nek ilyen csövesen kinéznie? Ha nem írjátok/írják oda, hogy az ő, meg sem ismerem...

Én tegnap néztem meg az ismétlést és végig bőgtem. :((
Robról ne is beszéljünk...ez a szakáll!Komolyan mint egy farkasember.Jó értem én,hogy nem kell tiszta díszbe öltözni,meg nem is ez volt a lényeg,na de nem is csövesként kellene beállítani.
Egyem azt az igénytelen fejét,hát lehet Rá haragudni? LOL
Jólvan megzizzentem kicsit. :D